Szalay Balázs jubileumra készül, csakúgy, mint maga a Dakar-rali: a pilóta tizedszer áll rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepraliversenyén, amelyet januárban 30. alkalommal rendeznek meg. Az elsõ hírek szerint (persze pontos létszámot csak a lisszaboni gépátvétel után tudunk) a versenyen 580 jármû áll rajthoz, amelyek között ott lesz a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs Opel Antarája is.
Az autó vadonatúj festést kapott a mostani Dakarra: a piros-sárga színösszeállítással sportosabb, agresszívabb külsõre tett szert, valamint a csapat versenyhez való hozzáállását is tükrözi.
,,A korábbiakkal ellentétben már nem csak az a célunk, hogy teljesítsük a több mint kilencezer kilométeres versenytávot, hanem az, hogy a lehetõ legjobb eredményt érjük el – mondta Szalay Balázs. – Hogy helyezésekben kifejezve mit jelent mindez? Az álmunk természetesen az, hogy egyszer megnyerjük a versenyt, a realitás azonban inkább az, hogy a legjobb húsz között végezzünk.”
Az Opel Antara RR-t, amely a legutóbbi Dakaron mutatkozott be, az idény során folyamatosan fejlesztették, s mostanra rendkívül ütõképes lett. Új motort kapott (a GM sokat segített a fejlesztésben), átalakították a futómûvét, és az elsõ sivatagi teszten, a dubai Világkupa-viadalon jelesre vizsgázott. A páros az eddigi legjobb nemzetközi eredményét érte el vele: nyolcadik helyével egy Vk-pontot szerzett.
,,A GM Racing két mérnöke elkíséri a csapatot a Dakaron, ami technikai szempontból nagy segítséget jelent, így megközelíthetjük akár a gyári pilótákat is – folytatta Szalay. – A motorunk ugyanolyan, mint az amerikai Robby Gordoné, csak mivel õ legutóbb az elõkelõ nyolcadik helyen végzett, az õ levegõbeömlõ-szûkítõje 36.2 mm lesz, míg a miénk 37.2 – úgyhogy ebbõl a szempontból lépéselõnyben leszünk.”
Többek között erre derült fény azon a sajtótájékoztatón, amelyet a Szalay Dakar Team tartott szerda délelõtt a Ramada Plaza Hotelben.
A januári viadal egyébként az elõzetes hírek szerint jóval keményebbnek ígérkezik, mint az idei, már csak azért is, mert 1500 kilométerrel hosszabb a szelektív szakaszok hossza, mint legutóbb. Néhány klasszikus Dakar-szakasz is visszakerült a programba, például egy 1994-es szelektív (Nouakchott-Nouhadibou), amelybe annak idején jó néhány versenyzõnek beletört a bicskája: többek között ez volt az a pálya, amelyen a Mitsubishi elveszítette a versenyt a Citroennel szemben… Kihívásban tehát nem lesz hiány, Szalayék mögött azonban megbízható szervizcsapat áll: egyrészt a versenyben induló úgynevezett T4-es kamion Darázsi Zsolt vezetésével, másrészt három szervizkamion (köztük egy vadonatúj 6×6-os MAN), amelyek a szervizútvonalon közlekednek és a versenynapok végén segítenek a szervizmunkálatokban.
A 2008-as Dakar-rali össztávja 9273 kilométer, ebbõl a szelektív szakaszok hossza 5736 km. A mezõny január 5-én rajtol Lisszabonban, és a szerencsésebbek január 20-án Szenegál fõvárosában, Dakarban gurulhatnak át a céldobogón.