A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs számtalan akadállyal találta szembe magát a Selyemút-rali hétfõi napján, amelyen egy nagyon hosszú (333 km) és egy valamivel rövidebb (145 km) szelektív szakaszt teljesített a mezõny.
Az Opel Dakar Team párosa azonban végül kiszabadult a vendégmarasztaló patakból, túlélte az autóban tomboló „porvihart”, visszatalált a helyes útra, lecserélte a defektes kereket és végül hetedikként ért célba a kalandokkal tarkított nap végén. S eredménye értékét növeli, hogy a gondok ellenére az összetettben is felzárkózott a hetedik pozícióba.
De menjünk sorban!
„A rendezõk ugyanott vittek be a sivatagba, ahol tegnap kijöttünk, úgyhogy se szeri, se száma nem volt a nyomoknak. Elindultam rajtuk, de utóbb kiderült, nem az volt a jó irány, úgyhogy árkon-bokron át próbáltunk visszatalálni a helyes útra – csakúgy, mint a többiek. A pálya eleje füves, kemény volt, aztán jöttek a dûnék. Ráadásul a GPS-pontokat úgy helyezték el, hogy szinte szlalomozni kellett közöttük, úgyhogy mindenki jött minden irányból” – mondta Szalay, aki végül a hatodik helyen végzett a szakaszon, annak ellenére, hogy menet közben elõbb az egyik ventilátor ment tönkre, majd a másik. Na attól kezdve már nagyon óvatosnak kellett lenni, hogy el ne halálozzon a motor is. Magas sebességi fokozatban, az Opel Mokkára nagyon vigyázva teljesítették a fiúk a hátralévõ távot, s kimondottan örültek, hogy át kellett menni egy patakon. Pontosabban, csak elõször örültek.
„A patak éppen kapóra jött, hogy lehûtse egy kicsit az autónkat. Legalábbis ezt gondoltuk, amikor belehajtottunk. Aztán amikor nem tudtunk kijönni, egy kicsit átértékeltük a helyeztet. Végül ki kellett szállnom, kivenni a vontatókötelet, amellyel végül kihúzott az egyik ellenfelünk” – mondta Bunkoczi.
A két szakasz között aztán a fiúk megpróbálták ismét egy kicsit lehûteni magukat, és legfõképpen az autót.
„Megálltunk egy benzinkútnál, ahol a WC-s néni nagyon aranyos volt, vödrökkel hordta nekünk a vizet, úgyhogy egy kicsit nyugodtabban vághattunk neki a második szakasznak” – tette hozzá Bunkoczi, aki a nap végén Szalayval együtt úgy nézett ki, mintha egy hete nem fürödtek volna, ugyanis a szellõzõ befelé okádta a port, megváltoztatva a magyar versenyzõk bõrszínét.
És ezzel még mindig nem volt vége.
„A második szakasz rajtja után nem sokkal kaptunk egy defektet, valami kivágta a gumit. De szerencsére jóval gyorsabban le tudtuk cserélni, mint tegnap – talán azért, mert bár hosszabb volt, ez a nap sokkal kevesebbet vett ki mindkettõnkbõl” – mondta Szalay, aki még hozzátette: nem számított rá, hogy a hetedik helyrõl várhatja majd a folytatást, amely még az eddigieknél is nehezebbnek ígérkezik.
SELYEMÚT-RALI
2. szakasz, Volgográd–Volgográd (össztáv: 546.77 km, ebbõl szelektív szakasz: 478.38 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 6:05:23, 2. Gache, Garcin (francia, SMG Buggy) 6:26 p h., 3. Gadaszin, Kuzmics (orosz, G-Force Proto) 7:03 p h., …7. Szalay, Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 29:50 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov 10:19:16, 2. Gache, Garcin 3:37 p h., 3. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 18:45 p h., …7. Szalay, Bunkoczi 1:00:03 ó h.