Izgalmasan alakult a 29. Dakar rally nyitó szakasza a Szalay Balázs – Bunkoczi László kettõs számára, bár az efféle izgalmakat valószínûleg inkább kihagyták volna a versenyzõk, ha tehetik.
Az ünnepélyes rajtceremónia még rendben lezajlott: a vadonatúj ezüst-sárga Opel Antara 10 óra 3 perckor annak rendje és módja szerint legurult a lisszaboni rajtdobogóról. Még egy kisebb magyar szurkolótábor is összeverbuválódott a pódium körül.
Igen ám, csakhogy a rendezõk nem a szokásos laza bemelegítõ szakaszok egyikét jelölték ki erre a napra, hanem egy nagyon is nehéz, 117 kilométeres szelektívet, amely mély, homokos talaja miatt bizony bõven okozott bosszúságot a versenyzõknek.
Szalayék a rajt után 200 méterrel már érezték, hogy baj lesz, ugyanis a motor már akkor elkezdett melegedni. A páros nem számított ilyen mély, „fogós” homokra, és jóval magasabb guminyomással vágott neki a távnak, mint az ideális lett volna. A pilóta úgy fogalmazott: „Erõlködés volt az egész!”
Hát még, amikor fél távnál egy ugrató után eltört a lengéscsillapító és kiesett a rugó. Ezután még óvatosabban kellett közlekedni, nehogy a lengéscsillapító letört vége kivágja a gumit. Az utolsó öt kilométert a mély homok miatt egyes sebességi fokozatban tette meg a páros, úgyhogy a motorolaj a végére már 200 fokos volt. Ám a MOL olaj ezt is kibírta. A pilóta azonban nem volt kifejezetten nyugodt, még az sem vigasztalta, hogy 56. helyével õ volt a legjobb magyar autós ezen a napon.
A csapat motorversenyzõi közül Jaroslav Katrinak volt a legeredményesebb – 25. helye egyszerûen parádés, fõleg úgy, hogy nem is nagyon sietett. Az üzemanyagja éppen csak kitartott a szakasz végéig, öt kilométerrel a cél után egy út szélén álldogáló bácsi autójából kért egy kis naftát, hogy eljusson a legközelebbi benzinkútig.
Kátai Péter körülbelül háromszor esett el a szakasz során, szerencsére nem sérült meg, mivel mindháromszor elõzés közben, körülbelül 5 km/órás sebességnél dõlt el. Esni nem volt nehéz, felállni viszont annál inkább, mert a mély homokból alig lehetett kicibálni a motort.
A végén mégis õ segített: amikor a csapathoz tartozó romániai Emanuel Gyenes motorjában elszakadt a benzinvezeték és elfolyt az üzemanyag, õ húzta el egy benzinkútig, hogy ne vesztegeljen ott az út közepén.
Dési Jánosnak is izgalmasra sikerült élete elsõ Dakar-napja: egy japán pilóta hátulról beleszáguldott, úgyhogy eltört a kipufogója.
A technikai gondok mindegyike orvosolható, úgyhogy a csapat már a következõ megmérettetésre készül.