Az idõjárás nem fogadta kegyeibe a tereprali országos bajnokság második futamának indulóit: a korábbi napok esõzése valóságos sártengerré változtatta a pályákat, és mi tagadás, ez eléggé megnehezítette a versenyzõk dolgát.
Sajnos, a Szalay Balázs, Tóth Dénes, Opel Antara trió sem maradt ki a szórásból: legalább ötször húzták ki õket a sárból, volt, hogy a csörlõzés sikertelennek bizonyult, úgyhogy traktort kellett bevetni a mentés során.
„A mezõny nagy része krosszgumival készült, nekünk viszont nem volt ilyen, úgyhogy hátrányba kerültünk, de amikor éppen nem veszteglünk valami gödörben, akkor lelkesen versenyzünk” – mondta Szalay Balázs.
A verseny hivatalos állásáról egyelõre nincs pontos információ (éppen a tömeges elakadások miatt fontolgatják két szakasz törlését is), ám a három biztosan beszámító szakasz alapján Szalayék az ötödik helyen állnak.
A csapat színeiben Opel Fronterával induló korábbi kiváló ralikrosszos Tamás László – akinek a Dakar-rutinnal is bíró Tagai Róbert navigált – sajnos nem volt túl szerencsés pályafutása elsõ terepraliviadalán: az elsõ szakaszon még a kilencedik volt, a másodikon azonban egyes fokozatban ragadt a sebességváltó, úgyhogy a páros kénytelen volt feladni a küzdelmet.
Egy nappal korábban egyébként a mezõny kötelezõen részt vett egy összekötõ szakaszon, amelynek során bejárta Nagykanizsa utcáit, és a végén beállt a fõtéren kijelölt zárt parkolóba, amely környékén többszáz ember integetett.
A kanizsai közönség lelkesedésére jellemzõ, hogy a ramaty idõ ellenére szombaton is sokan szurkoltak a pályák szélén, ez azt bizonyítja, hogy errefelé nagyon szeretik a terepralit.