Keményen készülnek, és szükség is van rá, hiszen a világ legkegyetlenebb sivatagjába, a Szaharába indulnak december végén. Szalay Balázs és Bunkoczi László a klasszikus Dakarok útvonalán, Marokkóban, Mauritániában és Szenegálban méreti meg magát az Afrika Race-en, s bár ugyanabban az autóban (Opel Mokka) ülnek, fizikailag teljesen másként készülnek.
A pilóta, Szalay Balázs állóképesség-növelõ és erõsítõ gyakorlatokat végez, miközben a navigátor, Bunkoczi László inkább még gyógytornázik, speciális erõfejlesztést és gerinctornát végez. Igaz, ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a legutóbbi Africa Race-en három csigolyája eltörött, amikor nagy sebességgel balesetet szenvedtek az elsõ marokkói szakaszon.
„Január elsõ napjaiban ragasztásos technikával rendbe tették a sérült gerincemet, de a rehabilitációs folyamat során nem volt meg a komfortérzetem, úgyhogy júniusban újra megmûtöttek – titánlemezt tettek a gerincembe és csavarokkal fogták össze. Augusztus közepétõl gyógytornázok, speciális, erõfejlesztõ gyakorlatokat és gerinctornát végzek, erõsítem a mély hátizmokat és a hasizmomat. Most úgy érzem, a gerincem jobb, mint újkorában. Naponta két edzésem van, speciális étrenddel nyolc kilót ledobtam négy hónap alatt, és az orvos azt mondta, visszatérhetek a régi életmódomhoz. Viszek egy speciális kenõcsöt Afrikába, amivel majd minden este bekenjük a hátamat, és bízom benne, hogy minden rendben lesz” – mondta Bunkoczi.
Az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs ezzel szemben erõsít, méghozzá azért, mert pontosan tudja, mely izmokat terheli meg a sivatagi autózás.
„A vállamat, a karomat, az alkaromat és a gerincemet erõsítem leginkább, és állóképességi tréningeket végzek, mert a sivatagban erre van szükség. Sokszor nagyon kell szorítani a kormányt, és amikor nem tudom, mi vár rám a következõ dûne mögött, szorítom is. A maratoni versenyek elsõ néhány napján van, hogy elzsibbad a kezem, úgyhogy néha muszáj belepumpálni a vért, és ezért muszáj nagyobb súlyokat is mozgatni” – tette hozzá Szalay.
Az Opel Dakar Team párosa december 27-én rajtol az Africa Race-en Monacóban, majd december 29-én kezdõdik a valódi száguldás – immár Afrikában.
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]