Két autóval képviselteti magát a Szalay Dakar Team a pénteken kezdõdõ Hungarian Baján, amely az idény legrangosabb hazai megméretése. Szalay Balázs és Bunkoczi László a megszokott Opel Fronterával vág neki a távnak, míg a most elkészült új autóban két másik kiemelkedõ sportoló (igaz, õk egészen más mûfajban arattak) ül. A kormány mögött a szöuli olimpián két aranyérmet szerzõ kajakozó, Gyulay Zsolt (kajak egyes 500 méteren, illetve négyesben 1000 méteren gyõzött), a navigátorülésben pedig Noszály Sándor, aki sokáig a legmagasabban jegyzett férfi teniszezõ volt az országban. Noszály egyébként korábban már kipróbálta magát a terepraliban: Szalay Balázsnak navigált az egyik sprint Világkupa-viadalon.
Utóbbi autó legénysége természetesen az amatõrök mezõnyébe nevezett, és Szalay Balázs csapatfõnök elvárása nem kisebb velük szemben, mint hogy megnyerjék a versenyt. A második számú Opel Frontera ugyanis legalább olyan jó, mint az elsõ, igaz, a motorja nem annyira erõs. Gyári Opel erõforrás hajtja, hatsebességes Richmond-váltóval szerelték fel, és ugyanúgy épített futómûve és csõváza van, mint a Dakart már többször is megjárt „zöld csodának”. Mivel az új autóban kisebb a motor (3200-as), hihetnénk azt, hogy hátrányban van a nagy testvérével szemben, de ez korántsincs így, mivel 400 kilóval könnyebb annál, és ez bõven ellensúlyozza az esetleges lóerõkülönbségeket.
Többfunkciósra tervezték: mivel négyajtós, hátra is lehet bele ülést szerelni, ami alkalmassá teszi arra, hogy a sivatagi show-n szervizautóként mûködjön. Ha pedig közel vannak egymáshoz a versenyek, Szalay akár felváltva is használhatja a két versenygépét. Mert persze már az újat is kipróbálta, és az volt róla a véleménye, hogy dinamikus, könnyen vezethetõ.
„Több okból is nagyon készülök a hét végi versenyre. Egyrészt azért, mert kíváncsi vagyok, mire mennek a második számú autónkkal a barátaim, másrészt pedig magam miatt, hiszen még mindig szeretek versenyautóval gyorsan menni – mondta Szalay Balázs. – A romániai erdõjárás megtette a hatását: a Fronterán nemcsak bölcsõt kellett cserélni, hanem az autó komplett elejét, de a fiúk jól dolgoztak, úgyhogy az autó megint száz százalékos állapotban van a legnagyobb magyar verseny elõtt. Nagyon jó érzés, hogy ilyen sokan neveztek a viadalra (75 jelentkezési lap érkezett), a Dakaron mi is igyekeztünk népszerûsíteni a futamunkat.”
Szalay elmondta még, hogy azt szereti a Hungarian Bajában a legjobban, hogy hosszú szakaszokat jelölnek ki rajta a szervezõk, és ami a jó benne, ugyanaz az a nehézsége is, hiszen a hosszú pályákon rengeteg esély van a hibázásra.
A verseny hossza 460 kilométer, a központja pedig a raliból is jól ismert Jutaspuszta, ahol pénteken délután 17.30 órától a prológot tartják (fordított sorrendben történõ rajtoltatással), de szombaton és vasárnap is visszatér oda a mezõny.