Hamarosan elkészül a 2013-as Dakar-rali „bibliája”, hiszen már csupán néhány nap és befejezi munkáját a pályát felíró csapat és elkészülnek az itinerek, amelyeket majd a szakasz elõtti estén kapnak meg mindig a versenyzõk, köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs is.
Ebbõl tájékozódik aztán napról napra a navigátor (persze az autósok és kamionosok esetében, a motorosok saját maguk vezetnek és navigálnak egyszerre), hogy a lehetõ leggyorsabban és legpontosabban végigtaláljon az olykor 800 kilométeres pályán.
David Castera és Étienne Lavigne versenyigazgató a biztonságot is szem elõtt tartja a pályák felírásakor, még akkor is, ha patakon átkelni, hegynyi magas dûnéket megmászni nem éppen könnyû (és biztonságos) feladat.
A kis csapat a verseny utolsó nyolc szelektív szakaszát járja végig San Miguel de Tucumanból indulva Santiago de Chiléig.
„Minden szakaszon két napot töltünk, mert sokszor állunk meg. De ha valami olyan helyszínt találunk, amelyen esetleg a következõ évben szeretnénk szakaszt kijelölni, akkor elõfordul, hogy három napot is idõzünk valahol” – mondta Castera, aki mellett Francisco Romero ül a jobb egyben, õ segít kijelölni azokat a szakaszokat, ahonnan a szurkolók figyelemmel követhetik a versenyt, vagy azokat a részeket, ahol le kell zárni az utat a verseny napján, amíg áthaladnak a jármûvek, hová kell rendõrt állítani.
Az új térkép segítségével az argentin kordinátor találkozik a biztonsági emberekkel, akik elkészítik a megfelelõ terveket.