LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Kétszer kettõ nem mindig négy a sivatagban…

A kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz az autós mezõny címvédõjeként érkezik a Dakar-rali januári rajtjához, s természetesen nem lehet más célja, mint megvédeni a címét. A „Matador” látványos vezetési stílusával és lenyûgözõ technikájával már azelõtt lenyûgözte a „sivatagi közönséget”, hogy megnyerte volna a világ legnehezebb terepraliversenyét, azzal azonban végképp feltette a koronát pályafutására az „új” sportágában is. Más kérdés, hogy eszében sincs megelégedni ennyivel.

 
Érdekesség egyébként, hogy mióta a 2009-es szezonban honfitársa Lucas Cruz beült mellé navigálni, a páros négy egymást követõ versenyen sem talált legyõzõre – ide értve a 2010-es Dakar-ralit is.Amikor arról kérdezték, van-e egy kiemelkedõen nehéz szakasza a versenynek, Carlos Sainz nem tudott választani.”Az afrikai szelektív szakaszokkal összehasonlítva Dél-Amerikában a terep sokszínûsége volt rám nagy hatással, s ezt még tudták fokozni – mondta a a Volkswagen gyári versenyzõje. – Például a tavalyi útvonalat elnézve köztudott volt, hogy a La Rioja és Fiambalá közötti szakasz tipikus ralivébés pályákat takar. Az idén azonban még következtetni sem tudunk, a rendezõk ugyanis csak nagyon kevés információt osztottak meg velünk a pályákról. Ha valamit megtanultam a sivatagi versenyzésrõl, az az volt, hogy minden nap új kihívást jelent és minden kihívást a lehetõ legnagyobb tisztelettel kell fogadni” – mondta Sainz, aki ralis pályafutása befejezése után 2005-ben váltott sportágat és csatlakozott a VW terepralicsapatához. Eddig 6 világkupa-futamot nyert meg, s persze trófeái között tudhatja a Dakar-gyõzelemért járót is.
 
„Az Atacama-sivatag dûnés szakaszai és a határátkelés a Cordillerákon, négyezer méter fölött ezúttal is különleges élményt jelent majd. A homokon való autózás volt egyébként a legnagyobb kihívás számomra, hiszen elõtte több ezer kilométert versenyeztem aszfalton és murván. Itt meg néha toronymagas dûnéken kell átküzdenie magát az embernek – elég például a Copiapó környéki sivatagos részre gondolni. Ott tényleg kell érzék ahhoz, hogy az ember olvasson a homok színébõl, hogy a megfelelõ tisztelettel viseltessen irántuk. No és persze szükség van szerencsére is. Mert hiába tartom Nasser Al-Attiyahot és Stéphane Peterhanselt a legjobb sivatagi autósoknak, a legutóbbi Dakaron õket is foglyul ejtette a homok… Az Atacamában megeshet, hogy ha egy méterrel jobbra mész, akkor szerencsés vagy és átjutsz, ha viszont balra, akkor elakadsz. Senki sem lát a dûnék mögé, nem tudja, mi várja ott, úgyhogy mi meg is alkottuk a magunk kis bölcsességeit. Az egyik így hangzik: „Nem látsz át a homokon.” A másik pedig így: „Kétszer kettõ nem mindig négy a sivatagban…”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13