A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs legutóbb a július eleji romániai ob-futamon állt rajthoz, úgyhogy mindketten nagyon várják már az országos bajnoki sorozat legrangosabb viadalát, a Hungarian Baját, amelyet ezen a hét végén rendeznek meg Jutaspuszta környékén.
A július végi ob-futamot azért hagyta ki a páros, mert kisebb átalakítási munkákat végeztek az Opel Antarán – a General Motorsnál kifejlesztettek egy új levegõ-beszívó rendszert, ezt építette be a csapat a versenygépbe, mert remélhetõleg az ettõl még nagyobb erõre kap.
„Szükség van a folyamatos versenyzésre ahhoz, hogy az ember ne essen ki a ritmusból, és mivel már majdnem két hónapja ültünk utoljára az Antarában, ráhangolódásképpen szerdán teszteljük. Így a Hungarian Baján, amely a legnagyobb itthoni verseny, már remélhetõleg nem érhet minket meglepetés – mondta Szalay Balázs. – A hét végén az eredmény is fontos, de az is, hogy kielégítsük a versenyéhségünket.”
Ami az ellenfeleket illeti, a pilóta szerint a bajnoki éllovas Kis Sándoron kívül Jozef Sykora és Miroslav Zapletal is nagyon nagy ellenfél – mindkettõvel kemény küzdelmet kell majd vívni a dobogós helyekért. Mert természetesen ezúttal is a gyõzelem a cél.
„A pálya viszonylag gyors és eléggé technikás is, úgyhogy nagyon észnél kell lenni ahhoz, hogy ne hibázzon az ember. Ráadásul van egy-két alattomos bukkanó, amelynél jobb lassítani egy kicsit, ha vigyázni akarunk az autóra. Márpedig ha célba akarunk érni, vigyázni kell rá.”
Természetesen ez a viadal is a Dakar-ralira való felkészülés része (Szalay Balázs a tizedik sivatagi show-jára hangolódik), a csapat érzi, hogy egyre jobban fogy az idõ, hogy az autó fejlesztésének hamarosan az utolsó fázisához kell érkeznie.
De visszatérve a Hungarian Bajához: a verseny pénteken 16.30 órakor a jutaspusztai prológgal kezdõdik, az igazi küzdelem azonban szombaton és vasárnap zajlik majd ugyancsak Jutaspuszta központtal. Az összáv: 838.92 kilométer, ebbõl a szelektív szakaszok hossza 641 kilométer.