Nagy kaland és hatalmas kihívás várja a versenyzõket a legendás Selyemúton.
Frédéric Lequien, a Silk Way-rali vezérigazgató-helyettese ezen a héten azért repült Budapestre, hogy találkozzon a hazai terepralisokkal, s baráti hangulatban beszélgessen velük a 9800 kilométer össztávú viadalról, amely az idén júliusban is Moszkvából rajtol, és Oroszországon, valamint Kazahsztánon át érkezik meg a császári Kína fõvárosába, a háromezer éves Hszianba.
A Silk Way-rali szervezõi számára mindig is az egyik fõ szempont volt, hogy versenyzõbarát viadalt rendezzenek, ennek érdekében a tavalyihoz képest igyekeztek növelni a szelektív szakaszok hosszát, s így az idén már 4200 kilométeren keresztül állhatnak a gázon a versenyzõk. Lesz négy vagy öt olyan nap, amely során két szelektív szakaszt is teljesít a mezõny.
Az elsõ pályabejárás már tavaly õsszel (egészen pontosan szeptember végén, október elején) megtörtént, s azt mutatta, hogy az idén is a Góbi jelenti majd a legnagyobb kihívást az autósoknak és kamionosoknak. Bár a tájak ismerõsek lesznek, a sivatag olyan hatalmas, hogy összességében a pályák negyven százaléka újdonságot jelent majd. Az ünnepélyes rajtot a Vörös téren tartják meg – s az országok jelentõs háttértámogatását mutatja, hogy a hírek szerint prominens politikai személyiségek is ott lesznek majd a ceremónián. Aki ismeri a verseny történetét, tudja, hogy a szervezõk nem a levegõbe beszélnek, hiszen 2014-ben az egyik táborban már meglátogatta a mezõnyt Vlagyimir Putyin…
A gyári csapatok már jóelõre jelezték részvételüket, a Peugeot csatasorba állítja Stéphane Peterhanselt, Sébastien Loeböt és a tavalyi gyõztes Cyril Desprest, a Toyota színeiben ott lesz többek között Nasszer al-Attijah, a Mini-csapatot pedig többek között Mikko Hirvonen neve fémjelzi.
A magyar versenyzõknek tehát fel van adva a lecke, de legalább a világ élmezõnyével mérhetik össze a gyorsaságukat, hiszen a kamionos mezõnyben is ott vitézkedik majd a Kamaz, a Maz, a Reanult és a Tatra is.
A vacsorát szervezõ Szalay Balázs és a meghívottak között lévõ Kovács Miklós, Liszi Norbert, Fazekas Károly és Garamvölgyi Zoltán természetesen egyéb keresztkérdéseket is feltett, ám a szakaszok pontos hosszáról és a táborok helyszínérõl csak május közepén beszélhet majd Frédéric Lequien – akkor lesz ugyanis a Silk Way-rali hivatalos prezentációja.