Sûrû évad áll az Opel Dakar Team háta mögött, hiszen az elmúlt fél évben egymást érték a versenyek a naptárban, és Szalayék csapata rendületlenül helyt állt a megmérettetéseken.
Augusztus végével azonban megszakadt a folyamat, pedig a csapat már készült a Hungarian Baja után a szlovák küzdelemre, ám a szervezõk hirtelen törölni kényszerültek a futamot. Így nincs más hátra, már csak egyetlen versenyen kell bizonyítania az Opeles egységeknek a Dakar Rally elõtt, mégpedig az utolsó magyar bajnoki futamon, mely november közepén kerül megrendezésre Kisbéren.
Izgalmasnak ígérkezik az utolsó összecsapás, ugyanis a magyar bajnokság mindent eldöntõ mérkõzésének lehetünk tanúi. A kupa sorsa még nem dõlt el, hiába az Opel Dakar Team Szalay Balázs és Bunkoczi László alkotta egysége vezeti a tabellát. Jelenleg 31,5 pont különbséggel tartják magukat a második helyen álló Korda Erik-Tóh György páros elõtt. Szalay Balázzsal az esélyeket latolgattuk, hogy is áll ez a bajnokság.
– Hogy érintett, mikor megtudtad, hogy elmarad a Slovakian Baja, ami szintén a bajnokság része lett volna?
Nagyon meglepett elõször, hogy törölték a futamot, mert készültünk rá. Sajnálom, hogy nem vehettünk részt rajta, mert a Senica melletti lõtéren mély homokos pályák vannak, amit kifejezetten kedvelek, ráadásul tesztnek is jó lett volna a Dakar elõtt. A bajnokság miatt nem aggódom, mert emiatt a Kisbér melletti verseny duplaszorzós lett, bár ami igaz, az igaz, így egyesélyes lett a dolog és mindent vagy semmit alapon kell teljesítenünk. Mondjuk, ettõl válik majd izgalmassá a küzdelem, sõt, talán csak az utolsó percekben dõl el a bajnokság.
– És erre az utolsó esélyre külön felkészítitek a technikát és magatokat, vagy nem kezelitek másként, mint a többi futamot?
Az autót jelenleg már a 2011-es Dakarra készítjük fel, emiatt reméljük, hogy már Kisbérre tökéletes lesz. Egyébként az utolsó magyar bajnoki futamra ugyanúgy készülünk és ugyanúgy állunk rajthoz, mint az eddigi magyar OB futamokon. Természetesen szeretnénk megnyerni a versenyt és ezért mindent el fogunk követni. Nagyon régen ugyan, de már versenyeztünk Kisbéren, ezért nagyjából tisztában vagyunk a terepviszonyokkal.
– Mekkora csapattal készültök Kisbérre?
Szerencsére az évünk jól alakult idén, minden versenyre négy-öt autóval állhattunk rajthoz, azonban Kisbérre csak három autóval kalkulálunk, ott nem lesz celeb pilótánk.
– Beváltotta a hozzáfûzött reményeket egyébként a vendégpilóták szerepeltetése?
A tereprali néupszerûsítése érdekében csináltuk, hogy az egyik versenyautókba különbözõ sztárokat és más sportágakban kiemelkedõ teljesítményt nyújtó versenyzõket ültettünk be.
– Jövõre hogy tervezed a csapatot? Bõvültök még, vagy az öt autónál megálltok és inkább a fejlesztések kerülnek elõtérbe?
Jövõre szeretnénk stabilan, fix versenyzõkkel, mind az öt autóval indulni a bajnokságban, ennek a feltételeit próbáljunk megteremteni. Illetve gondolkodunk abban is, hogy a challenge kategóriába is építünk egy autót a 2011-es szezonra.