Sokszor, sokan tapasztalták már meg a természet erejét azok közül, akik sivatagi versenyzésre adták a fejüket, így azután az Abu-Dhabi Desert Challenge mezõnyének nem volt egyetlen tagja sem, aki ne tudta volna pontosan, hogy mi következik, amikor csütörtök reggel kibújt a sátrából.
A szél már éjszaka feltámadt, csak azt nem lehetett tudni, vajon elcsendesedik-e. Nos, reggelre kiderült, hogy esze ágában sincs.
S hogy ez mit jelentett?
Azt, hogy ötven és száz méter között volt a látótávolság.
Ilyen idõben képtelenek felszállni a mentõhelikopterek, márpedig nélkülük nincs verseny. Úgyhogy amikor hét órakor nem rajtoltak el a motorosok, nyolc órakor pedig összehívták a mezõnyt az étkezõsátorban, már mindenki tudta, itt ma nem lesz verseny.
„Fúj a szél, hordja a port, tele van vele a fülünk, az orrunk és a szánk, és ha õszinte akarok lenni, akkor nekem egy kicsit a hócipõm is. Tegnap volt az elsõ este, amikor már igazán jó érzésekkel mentem el aludni, végre versenyben voltunk, és élveztük az autózást. Nagyon készültem az utolsó napra, ami már afféle örömautózás lehetett volna számunkra” – mondta Szalay Balázs, aki a csalódottsága ellenére megértette a rendezõk döntését.
„Ilyen idõben a sivatag nagyon veszélyes. Nem csupán azért, mert a szél elfújja a nyomokat, hanem azért is, mert nem látod a dûnék formáját, nem látod, hogy felfelé vagy lefelé mész, mivel minden ugyanolyan színû az öt-tíz centi magasan áramló homoktól. És ez meglehetõsen veszélyes” – mondta Szalay.
Beugró navigátora, a belga Fabaian Lurquin mindenek elõtt azt mondta el, mennyire jól érezte magát a csapatban, s hogy milyen remek embert és jó pilótát ismert meg Szalay Balázs személyében, azután rátért a csütörtöki napra is. „Kár, hogy nem rajtolhatunk, de a biztonság mindenek elõtt – aki a sivatagba jön, annak együtt kell élni a gondolattal, hogy idõnként kitör a homokvihar, s az ellen semmit sem tehetünk. Jó volt itt versenyezni, örültem, hogy megismerhettem ezt a jó kis csapatot” – mondta Fabian Lurquin.
A végeredményt így szerda esti abszolút sorrend alapján hirdetik ki csütörtök este (a rossz látási viszonyok miatt törölték a délutánra tervezett pódium-ceremóniát is), a gálavacsorán kapják meg a kupákat a helyezettek.
A Szalay Balázs, Fabian Lurquin, Opel Mokka trió végül az összetett 22. helyen zárta a tereprali világkupa második futamát.
ABU-DHABI DESERT CHALLENGE, A VK 2. FUTAMA
A végeredmény. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 14:33:01.0, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 19:44.0 p h., 3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 40:02.0 p h., …26. Szalay Balázs, Fabian Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 9:04:25.0 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 14:49:05.0, 2. Sunderland (brit, KTM) 11:55.0 p h., 3. Quintanilla (chilei, KTM) 20:06.0 p h.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait. Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]