LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Kockázatmentes bemelegítés

Viszonylag gyors pálya, enyhe bukkanókkal – bemelegítésnek pont jó. Mindenki tudta, hogy nem ezen a 15 kilométeren dõl majd el a verseny sorsa, de a téli szünet után persze azért már csak presztízs-okokból is nyomták a gázt a versenyzõk a hajdúszoboszlói idénynyitó futam elsõ napján.

„Délután be lehetett járni a pályát, de mi nem éltünk a lehetõséggel, nem tartottam fontosnak. Egyrészt mert a terepraliban éppen az improvizálást szeretem, másrészt pedig biztos voltam benne, hogy nem ezen a szakaszon dõl majd el a végsõ gyõzelem sorsa” – mondta Szalay Balázs, aki Bunkoczi László navigálásával a harmadik legjobb idõt autózta a rövid szelektíven.

„Belerázódásnak nem volt rossz ez a pálya, no és azt is megtapasztaltuk – bár efelõl eddig sem volt kétségünk –, hogy az ellenfelek nagyon sietnek. Mi is ezt tesszük majd szombaton és vasárnap” – ígérte az Opel Dakar Team pilótája, aki ugyan az idén nem indul el az összes magyar bajnoki futamon (a szezont ugyanis teljes egészében a Dakar-felkészülésnek rendelte alá a csapat), de amelyiken igen, azt szeretné megnyerni.
 
Külön érdekessége lesz ennek a versenynek, hogy most elõször alkalmazzák a Nemzetközi Automobil-szövetség új, biztonsági okokból hozott szabályát, amelynek értelmében az autók maximum sebessége a szelektív szakaszon 170 km/óra. Aki ezt túllépi, büntetésre számíthat, és nem lehet sumákolni, hiszen a GPS pontosan mér, azt nem lehet átvágni. (A motorosoknál már évekkel ezelõtt bevezették a limitált végsebességet: ott 150 km/órában maximálták.) Szalay azt mondta, az új szabályról egyelõre nem tudja, mennyire nehéz lesz betartani, ugyanis ahhoz, hogy ezt megtapasztalja, túl rövid volt a szakasz.

Az Opel Dakar Team másik kettõse, a Rónai Péter Galambos Tamás páros remekül kezdett: ötödikként vitte célba az Opel Antarát az elsõ szakaszon.
„Még vissza kell rázódnunk egy kicsit, ugyanis augusztus óta nem ültünk versenyautóban, ehhez képest viszont nem rossz az ötödik hely. A szakasz gyors volt, olykor túl gyorsnak is éreztem, s volt, ahol elég mély homokban fordultunk. Nem vállaltunk kockázatot, hiszen ezen a szakaszon többet lehetett volna bukni, mint nyerni, de azért persze igyekeztünk” – mondta Rónai Péter.  

A 2. Aqua-Palace-kupán szombaton hat, vasárnap három szelektív szakaszt tartanak, ezeken dõl el a gyõzelem sorsa.

AQUA-PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA, HAJDÚSZOBOSZLÓ
Az állás 1 szelektív szakasz után: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4×4 Off Road Club, BMW X5) 8:49, 2. Korda, Tóth Gy. (RTL Motorsport Klub, Nissan Pickup) 10 másodperc hátrány, 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 20 mp h., …5. Rónai Péter, Galambos Tamás (Opel Dakar Team, Opel Antara) 1:37 perc h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13