LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Laci Blogja – 10. rész
Az elmúlt két nap nagyjából 3 dologról szolt: olaj, az olaj hiánya, vagy az olaj problémák kapcsán nem beinduló motorra probléma csomag kapcsán kicsit összefolytak a napok. Tegnap elrajtoltunk, miután a Zsozsoek ej, szaka elég sokáig faragtak a motorunkat. Az elsõ ellenorzó pontig elbillegtünk, beosztottuk a motort es a láthatóan fogyó olajtartalékainkat. A motorban leve 12 liter mellett az lesem fogott 10, míg pótkerekek mellett 5 liter figyelt a rajtnál. A fogyás okán úgy gondoltuk, hogy alternatív du ne- elkerulo utat választunk es a homoktenger el ott elfordultunk jobbra. Nagyjából 50 km et mentánk a dunesor mellett, hogy tálaljunk egy atjarot amit a kocsi is kibír. Ez elmondva egyszerinek tinik: tálalni egy utat a sivatagban, amit ha jól tippelsz, akkor 50 km megtétele után mar csak 20 km et kell menned egy másik feltételezett irányba, hogy visszatálalj az általad nem ismert nyomba, amit a szervezik kitalaltak. Labon kihordott infarktus minden km. De valahogyan viisszavergodtunk a nyomba, kikerultuk a dinek elsõ sorát es poroltunk. Nagyjából 80 km- el a vége el ott a motorunk megadta magát es ki kellett vergodnunk a palyarol a kozutra, hogy elírjuk a tábort. Nem ezért jattunk, de ezt is meg kell becsukni, beírtunk a táborba es nem estink ki a versenybõl. Darázsi Zsoltok mindent megpróbálnak, hogy eletet, leheljenek a versenyautóba, de nincsen konnyu dolguk.

Az este bar nem indult jokedvuen, de legálabb jól foltatodott. Egy francia versenybiro, – akit 2004 ota ismerünk- itt ünnepelte a szulinapjat es ezt a tábor illendõen megünnepelte. Zsozso is elokeritette a szervizcsat utolsó tartalék palinkasuveget, amin láss csodát felismertem a saját édesanyám keze urasat, amivel az üvegre felírta, hogy Pálinka 2013. 
Ennek kapcsán Szamos kertes merülhet fel:
1, miért van anyukám férfion kaja a szervizkamionban?
2, nekem miért nincsen ilyen pálinka,
3, most akkor a Zsozsonak adjuk az összes többi Palikánkat is, amit Anyukám csinál vagy mi?
A bulin ott volt egy vasaggyal KB 60 kanak kinezo szakállas francia emberke is.beszelgettunk a világról, europarol az eletrol. Kiderült, hogy tobbszor járt Budapesten a délszláv, ha boruk alatt, merthogy hivatásos katona volt ok elme. csak tátottuk a szánkat, mindennek kinézett csak profi katonának nem.  Járt Afganisztánban, Szerbiában, Koszovóban, reszt vett a sivatagi vihar hadmûveletben. Golyót kapott Elefancsontparton a lazadokkal vívott harcban a gyomrába, (megmutatta a nyomot) es Irakban a vallana. (azt is megmutatta). 43 eves es jól megérdemelt állami nyugdijabol itt van, válunk es nagyon meglepett, mert nem annak lat szik, aki valójában. Sokat élt, sokat lat ott es nagyon kitûnõ figura.
Reggel ismét reménykedve rajtoltunk el es 75 km et egész jó tempóban tettink meg, amikor is elvesztettünk két elég fontos tenyezot, az olajnyomat, valamint KB 10 liter olaját.  Ráadásul ordogi korba is keveredtünk. mivel elfogyott az olaj, tölteni kellett a motorba, amit csak motor leallitasa után lehet megtenni. Viszont ha leállítottuk a motort nem indult újra.
Nem maradt más valsztasunk, el kellett indulnunk visszafele, más kijárat nem leven a sivatagbol. Nagyjabol 40 km után megálltunk olaját tol tani es leállítottuk a motort, ami után mar úgy is maradt es nem indult újra. Hívtuk a szervizcsapatot, akik elindultak pertunk a sivatagba, mi pedig vártunk türelemmel.
Kb. 1 óra után a motor fogta magát es elindult, gondolom kipihente magát, majd szembejött a szervizkamion es egymás fogott kivergodtunk a betonútra, majd elindultunk Szenegál fele. 
Tényleg nagyon rossz ez így, mert hiába tesz meg mindent a szervizcsapat, egyszerien nincs orvosság a motor bajara. Nincs okunk oromra, mert nem sikerült, amiért jattunk. A részsikerek, a sok szakasz második hely nyilván optimizmusra ad okot, a-amire lehet építkezni- de, nincs igazan jó kedvem.
De borulni borulok, mert Kovács Mikiiek fantasztikusan versenyeztek es 2. ok lettek. 
Zenem Ácsné Kovács Edinának, hogy nagyon szeretem a rántott húst es a Fia is nagyon gyes volt.
Kovács Mikiiek azon felül, hogy jól versenyeztek, nagyon sokat segítettek nekünk is valamint elhoztak Afrikába a magyar konyha hírnevet.
A mai esterol ismeretin szeretnem egy orrok erteku receptet az, la, Kovács Miki Racine Team:

gyártass Magyarországon egy Tarcsa neve sutoedenyt, 
Hozz Szenegálba 10 kg krumplit es 1 kg fokhagymát es darabolt fel ezeket
Forrósíts a tárcsában olaját es egy kis magyar Szalonnát es Surd ki a 10 kg krumplit, majd add, hozza az egy kg apróra vágott foghagymát (én vágtam apróra)

Isteni.
 
Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13