A 2009. évi Dakar-rali esetleges budapesti rajtjáról írt alá szándéknyilatkozatot Demszky Gábor, Budapest fõpolgármestere és Szalay Balázs, a versenyt szervezõ cég (A.S.O.) kelet-európai képviselõje, aki maga is aktív terepraliversenyzõ – nyolcszor indult a világ legnehezebb autós-motoros viadalán, és négyszer ért célba.
Hónapok óta folynak a tárgyalások arról, hogy 2009-ben Budapestrõl rajtolhasson a sivatagi show, amely az utóbbi több mint negyed században valósággal fogalommá vált a terepversenyzõk körében.
Ez egyrészt hatalmas népszerûséget jelentene Budapestnek és az országnak – magáról a hazai terepralisportról már nem is beszélve -, másrészt többszázezer turistát a verseny rajtjának idején. Csak viszonyításképpen: Lisszabonban 250 ezren, Barcelonában 300 ezren voltak kíváncsiak a technikai gépátvételre és az ünnepélyes startra.
Ahhoz, hogy ez a terv valóra válhasson egyrészt kormányzati garanciavállalásra lenne szükség, másrészt területi felelõsségvállalásra – errõl biztosította Szalayt csütörtökön délelõtt a fõpolgármester. A gyakorlatban ez a gépátvételhez és a rajthoz szükséges helyszínt, a terület biztosítását jelenti, amelyben nagy gyakorlata van a fõvárosnak, ez jóformán rutin.
A jogdíj 2 millió euró (ehhez kormány garancia szükséges), viszont ebben benne foglaltatik egyrészt az, hogy a verseny hivatalos neve Budapest-Dakar lenne, másrészt pedig, hogy egy fõszponzor támogatását is lehetne kérni, amely támogató logója megjelenne a hivatalos logón, illetve a versenyben induló jármûveken.
A francia rendezõ, az ASO áprilisig aláírja a szerzõdést a 2009. évi rajt helyszínérõl a rendezõ várossal (rajtunk kívül Róma, Barcelona és Madrid pályázik). A tervek szerint a verseny Budapestrõl rajtolna, itt lenne egy prológ, majd a veszprémi lõtéren egy szelektív szakasz, és a mezõny Genovában hajózna be.