A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs volt lent és volt fent is a tereprali országos bajnokság nyitófutamának második napján – három szelektív szakaszon küszködött (elég annyit említeni, hogy két szakaszon három defektet kapott, s csak két pótkereke volt…), a másik hármon viszont szinte szárnyalt, és Fazekas Károly mögött másodikként zárta a szombati versenynapot a hajdúszoboszlói viadalon.
De ne szaladjunk ennyire elõre, nézzük, mi történt délelõtt.
„Az elsõ szakasz rajtja után öt kilométerrel bal hátsó defektet kaptunk, amit kicseréltünk a pályán, úgyhogy három-négyperces hátrányba kerültünk. Ez még nem lett volna baj, de a következõ szakaszon elkapta valami az autó bal oldalát és mindkét gumink kilyukadt. Végig oldalazva haladtunk, alig lehetett úton tartani az Antarát, de muszáj volt, mert tudtam, kicserélni úgysem tudjuk a kerekeket, mert már csak egy tartalékunk volt. Aztán Rónai Petiéktõl kaptunk még egyet, ami nem passzolt pontosan a mi autónkra, úgyhogy a cserével hosszasan bíbelõdtünk, aminek az lett a vége, hogy késtünk négy percet, ami miatt kaptunk négy perc büntetést” – sorolta a bajokat az Opel Dakar Team pilótája, de érdekes módon közben mosolygott.
Hogy miért?
Nos, azért, mert a furcsa délelõtt után a délután tökéletesen alakult számukra: megnyerték mindhárom szelektív szakaszt és nagyon élvezték a száguldást.
„Mindig is szerettem sáron autózni, imádom, ahogy csúszkál a kocsi. És mostanra eljutottunk addig, hogy már Bunkoczi Laci sem izgul annyira, amikor keresztben csúszunk be a kanyarokba. Igaz, szombaton volt egy érdekes helyzet, az egyik fordulónál lefulladtunk, mert ha tovább forszírozom a kanyarodást, akkor beestünk volna egy patakba. Ezt pedig szerettük volna elkerülni.”
Szalay hátránya több mint kilenc perc az éllovas Fazekassal szemben, tehát elég tetemes, de a vasárnapra elõírt három szelektívet azért szeretné megnyerni. Aztán ha sikerül, meglátja, az mire lesz elég…
Az Opel Dakar Team másik Antarája sajnos a csapat versenykamionja mögött, vontatókötélen közelítette meg az esti szervizparkot, ugyanis a Rónai Péter, Galambos Tamás kettõs autójában eltört a nyeles tengely.
Pedig a délelõtt reményt keltõen indult: a páros ötödikként zárta az elsõ kört.
„Érdekes volt – mondta Rónai, és érzõdött a hangján, az esõre gondol. – A harmadik szakasz már nagyon csúszott, s bár nem volt semmi kalandunk, nagyon kellett figyelni, hogy ez így is maradjon. Nem vállaltunk kockázatot, vigyáztunk, hogy ne kapjunk defektet, de azért így is akadtak necces szituációk.”
Ami pedig a délutánt illeti…
Nos, az ötödik szakaszig minden a legnagyobb rendben ment, ám akkor…
„Beragadt a váltó, elment a hajtás és attól kezdve nem tudtunk mit kezdeni az autóval, nem tudtunk továbbmenni” – mondta bánatosan Rónai, akinek érthetõ a szomorúsága, hiszen augusztus óta most elõször ült versenyautóban, érthetõ, hogy szeretett volna célba érni.
A verseny vasárnap három szelektív szakasszal ér véget.
2. AQUA-PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA
Az állás 7 szelektív szakasz után: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4×4 Off Road Club, BMW X5) 2:19:37, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 9:15 perc hátrány, 3. Lónyai, Garamvölgyi (Korda Racing, Nissan Pickup) 16:15 p h.