Talán tegnap jelentette a mélypontot a Szalay Dakar Teamnek az idei Dakaron, de sajnos a csapat Darázsi Zsolt vezette T4-es MAN kamionjának elvesztése máris éreztette hiányát.
A szervezõk a mai szakaszt erõs idegzetûeknek szánták. Eredetileg 459 km hosszúra írták ki a szelektív szakaszt, de végül adminisztratív okokra hivatkozva leredukálták 380 km-re. Ez persze nem jelenti azt, hogy könnyebbé vált a versenyzõk dolga, a terep így is tartogatott bõven csapdákat a mezõny számára.
Szalay Balázs és Bunkoczi László az Opel Antara RR fedélzetén tovább hozták nagyszerû formájukat, folyamatos tempóban a 20. hely körül autóztak. A 186. km azonban megtörte a sikerszériát, az Opel kormányrúdja eltörött. Itt jön a képbe a sokat emlegetett, versenybe nevezett szervizkamion szerepe, hiszen ha Darázsiék versenyben lettek volna, egy gyors hegesztés segített volna a bajba jutott Szalayékon. Azonban efféle szerszámokkal az autók nincsenek felszerelve a viadalon, így magukon kívül senki másra nem számíthattak.
„Elõször nem tudtuk, mihez kezdjünk. Egyet tudtunk, ezt a helyszínen nem tudjuk megjavítani, hacsak nem kapunk egy hegesztõt. Végül az lett a megoldás, hogy egy mezei fogóval fogtam a kormány csonkját, azzal próbáltam irányítani, így tettünk meg kb. 10 km-t a CP1 pontig. – idézte fel viszontagságaikat Szalay – Ott volt néhány nézõ, az egyik teherautójának platóján pedig véletlenül volt egy hegesztõgép. Nagy szerencsénk volt. Ezután már a szokásos tempónkban haladtunk tovább. Leszámítva két hatalmas durrdeffektet, amikor valósággal szétdurrant az abroncs a felnin, sõt, másodszor maga a felni is kettétört. Egyébként nagyon szép lett volna a nap, nagyon jó lendületes, technikás részekkel, mély homokkal tarkítva, csak közbejött a kormányrúd.”
A Szalay-Bunkoczi páros végül több mint 7,5 órás késéssel ért be a célba a 135. helyen, melynek eredményeként összetettben visszacsúsztak az 51. pozícióig. A kormány problémája csak a terepen okoz ekkora bajt és idõveszteséget, a táborban a szervizesek természetesen meg tudják javítani, így teljes harci díszben újra rajthoz állhat az Opel és legénysége. A gond a starthellyel lesz, a középmezõnybõl nehéz lesz a nagy porban elõzgetni, de az eddigi eredmények alapján közel 36 náluk lassabb jármûvel kell megküzdeniük, mire elérik a nekik megfelelõ tempóval autózó egységeket.
A Daniel Saskin-Damir Bruner horvát autós páros a csapat másik Opel Antrarájával ma gond nélkül autózott, a 74. idõt autózta +02:12:51 lemaradással az elsõként befutott Carlos Sainz (VW) mögött, ezzel összetettben a 120. helyre kerülve.
A tegnap póruljárt kamionos Darázsi trióhoz megérkezett a felmentõsereg, a csapat Gaál József vezette szervizkamionja sietett a segítségükre. A T4-es MAN kamion azonban nem tud sem önerõbõl, sem vontatva mozdulni, ezért holnap reggel traileren indulnak el Buenos Airesbe. A csapat a mentõakció folyományaként kissé szétesett, de ez pusztán földrajzi kérdés, az összetartás nagyon is ott van a csapattagokban. Ha minden igaz, holnaputánra ismét összeáll a társaság, persze Bahor Bea kivételével, aki irányt vesz Budapest felé a napokban.
A Dakar Rally ötödik napján Neuquénbõl elindulva San Rafael a célállomás, a két város között egy 506 km-es speciált és két összekötõ szakaszt (173 és 84 km) tartogatnak az argentín pampák. Ezt a részt a viadal elsõ hetének fõ kihívásának tartják, melynek legnagyobb része óriási koncentrációt igényel, és elõször találkozhatnak a résztvevõk homokdûnékkel is. Emellett off-roados részekben sem lesz hiány a technikás szakaszokon.