Didergõs hideg volt, ennek ellenére szinte az összes járókelõ elidõzött néhány percet péntek délelõtt a Parlament elõtt. És ezen a napon nem elsõsorban az épület szépsége nyûgözte le õket, hanem az a színpompás forgatag, amelyet a 2008-as Dakar-rali magyar indulói alkottak. Négy autós páros, négy kamionos egység, valamint a szervizjármûvek – szóval volt látnivaló bõven…
A Parlament elõtt dr. Ujhelyi István, sportügyekért felelõs államtitkár búcsúztatta el a 9273 kilométeres száguldás résztvevõit, akik Lisszabon felé vették az irányt, hogy idõben megérkezzenek a január 2-án kezdõdõ adminisztratív és technikai ellenõrzésre.
Az utóbbi napok mindenki számára készülõdéssel teltek, s természetesen nem volt ez másként Szalay Balázsék mûhelyében sem. A pilóta a tizedik Dakarjára készül, ami mindenképpen elõny, már csak azért is, mert tudja, mire számíthat. Tudja, mennyi alkatrészre lesz szükség (persze, a sivatag még így is szerezhet meglepetéseket), és azt is tudja, hogyan lehet elérni a célig, hiszen ötször már sikerült neki.
Az idei azonban az utóbbi idõk egyik legnehezebb Dakar-ralija lesz, és ez a rutinos versenyzõt is óvatosságra inti. „Mauritániában várnak ránk a legnehezebb szakaszok – mondta Szalay, akinek az elmúlt négy évhez hasonlóan ezúttal is Bunkoczi László navigál. – Nyolc szelektívet teljesítünk ott, közülük szerintem a legnagyobb kihívást a szünnap elõtti Atar-Nouakchott táv jelenti az ottani jellegzetes dûnék miatt.”
Ami a csapatot illeti, a fiúk számára az utóbbi napok munkával teltek, sõt, még nincs is vége, hiszen az utolsó utáni pillanatban is érkeztek alkatrészek az Opel Antara RR sebességváltójához, kipufogójához.
„Nagyon várom már a versenyt, mert ez számunkra teljesen más lesz, mint a korábbiak – mondta Szalay. – Az autó ugyanis nagyon felgyorsult, és úgy érzem, a csapatunk is felnõtt a feladathoz, ami a Szaharában vár ránk.”
A verseny január 5-én rajtol Lisszabonban, és Marokkón, valamint Mauritánián keresztül jutnak el a versenyzõk a szenegáli célig január 20-ára.