A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a szenzációs 21. helyen végzett a Copiapó és Antofagasta közti szelektív szakaszon, amely gyors ritmusváltásokat igényelt a versenyzõktõl, ugyanis a homokos és köves szakaszok folyamatosan váltogatták egymást.
„Nagyon kemény hátulról indulni, mert majdnem az összes lassú autó és kamion elõttünk volt. Ráadásul az elsõ kétszáz kilométeren rettenetesen nehéz volt elõzni a por miatt, de azután szerencsére kitisztult a kép – mondta az Opel Antarával száguldó Szalay. – Miután a gyengébb versenyzõket leküzdöttük, már egy kicsit jobb volt a helyzet.”
Maga a szakasz nagyon nehéz volt, a páros mindkét tagja alaposan elfáradt, hiszen nem elég, hogy folyamatosan tempót kellett váltani, azért a rendezõk sok-sok mély homokos talajt (fesh-fesh-t) is beiktattak a programba.
„Gyorsan jöttünk, de végig szem elõtt tartottuk, hogy nehogy baja legyen az autónknak – adta meg Szalay a jó szereplés receptjét. – Vigyázni is kellett, mert a szakasz elsõ kétszázharminc és utolsó negyven kilométere borzasztóan köves volt, vagyis defektveszélyes. Az eredménnyel és a nappal összességében elégedett vagyok, ha nem lett volna elõttünk az a sok lomha jószág, akár még elõrébb is végezhettünk volna, mert végre volt egy jó napunk.”
Az Opel Dakar Team kettõse egyébként ezzel a remek szerepléssel a 35. helyre jött fel az összetettben.
A csapat kamionos triójának, a Darázsi Zsolt, Hoffmann Péter, Vörös Ferenc összeállítású egységnek is nagyon feküdt ez a fajta technikás, változatos pálya, mert bár a MAN-legénység az egy WPM-pont kihagyása miatt (az ötórás büntetés ellenére) majdnem az utolsó helyen indult. Ehhez képest a kamionos mezõny 27. helyén végzett.