A magyar versenyzõk mind sikerrel vették a pénteki akadályt a Dakar-ralin, amelyen már csak egy szakasz van hátra
A Volkswagen Carlos Sainz kiesése után stratégiát váltott: versenyzõi visszafogottabb tempóban (persze még ez is pokoli gyors), konvojban autóznak, ami azt jelenti, hogy alighanem megvan az idei Dakar-rali autós gyõztese. Ha nem történik valami technikai malõr (de ez nem valószínû), akkor Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz személyében új gyõztest avatnak vasárnap a Buenos Aires-i pódiumon.
A motorosoknál Marc Coma továbbra is vezet – méghozzá jó sokkal, õ a második szakaszgyõzelmét szerezheti meg.
Ami a magyarokat illeti: a Palik László, Darázsi Gábor kettõs a 12. helyen áll az összetettben, s bár csütörtökön voltak gondjai (a szakaszt a 175. kilométernél félbeszakították, és többeket, köztük Palikot is kiirányítottak a pályáról). A történtek ellenére csak két pozícióval került hátrébb az összetettben, s ha befejezi a versenyt, a saját legjobbját (18.) javítja meg, s ez egyben a legjobb magyar autós eredmény is lesz.
A pénteki szakaszon a 25. helyen végzett. „Mivel hátul rajtoltunk, elég nagy porban kellett autóznunk – még a cél elõtt két kilométerrel is elõztünk – mondta Palik, aki a szakaszon a 25. pozícióban végzett. – A pálya amúgy ralis volt: gyors, kanyargós, sietõs.”
A Liszi László, Fenesi József páros a 46. pozícióban ért célba, s ez remek eredmény, fõleg, hogy az utóbbi napjai nem voltak kifejezetten könnyûek. Elég csak azt említeni, hogy a csütörtöki szakaszról péntek hajnali négy órakor értek ki a pályára (a bal elsõ féltengely tört el, azzal küzdöttek). Ehhez képest a pénteki szakaszt nagyon élvezte a pilóta.
„Ez volt az elsõ olyan szakasz, amelyen igazán lendületesen tudtam autózni: ha további kétszáz kilométeren keresztül tart a szakasz, azt se bántam volna” – mondta Liszi.
Szalay Balázs és Bunkoczi László azonban nem örült volna, ha így történik, ugyanis az Opel Antarában megint felforrt az üzemanyag, s az autó ettõl kezdve nem volt hajlandó tovább menni. Állniuk kellett, nem is keveset, s mivel ezen a pályán egyébként sem lehetett túl nagy különbségeket kovácsolni, a 83. pozícióban végeztek. Ami az idõbeli hátrány miatt nem lenne tragédia (hiszen kicsik a különbségek), de a rajthely miatt nem könnyíti meg a helyzetet.
„Ez a nap jobban megviselt, mint az egész verseny – mondta Szalay. – Csak álltunk, és néztük, ahogy elhúznak mellettünk a többiek, pedig nagyon jó helyen álltunk és nagyon élveztük is a szakaszt, amíg nem jött ez a probléma.”
A magyar motoros, Dési János is könnyebbnek érezte a pénteki szelektívet az elõzõeknél, de mint mondja, az is lehet, hogy már megszokta a terhelést. Sõt, azt a merész kijelentést is megkockáztatta: úgy belejött, hogy ha vasárnap folytatni kéne a versenyt, tudná folytatni. „A szakaszon kétszer is megcsúsztam és majdnem leestem a szakadékba, attól kezdve már óvatosabb voltam. A célba érkezés a legfontosabb most már…”
A kamionosoknál a Szaller Zoltán, Pócsik László, Csitári Tibor egység a 10. helyen teljesítette a szakaszt, s az összetettben is ezt a pozíciót birtokolja.
(A Nemzeti Sport engedélyével)