Átkeltek az Andokon (ami nem semmi, mert 4800 méteres magasságban volt a határ, s csak viszonyítás-képpen ilyen magas a Mont Blanc…), majd még lenyomtak egy több mint 200 kilométeres szelektív szakaszt Chilében. Szóval izgalmasan telt a Dakar-mezõny szerdai napja.
A neheze azonban még csak most következik. Legalábbis ezt jósolja Carlos Sainz, márpedig õ csak tudja – õ vezeti a versenyt az összetettben, s õ nyert meg az eddigi négy szakaszból hármat, többek között a szerdait. Na jó, azon volt egy kis szerencséje, mivel az ellenõrzõ pontnál élen álló Stéphane Peterhansel defektet kapott, s a lyukas kerék cseréje eltartott vagy két és fél percig, de hát a Dakaron ez is hozzátartozik a versenyhez. Hogy aki kockáztat, az megfizet. Megjegyzendõ: ezen a szakaszon Sainz nem ragaszkodott volna feltétlenül a gyõzelemhez. Hogy miért? Mert nem akar elsõként rajtolni a csütörtöki szelektíven, ami az elsõ igazi a világ legszárazabb sivatagában, az Atacamában.
„Remélem valaki megelõzött – mondta a célban –, mert nem szeretnék elsõként rajtolni. A dolgok ugyanis mostantól fordulnak komolyra…”
Ami Peterhanselt illeti a szakaszon és az összetettben is be kellett érnie a harmadik hellyel („Nem taktika volt a részemrõl ez a pozíció, de ha már így alakult, nem bánom – mondta Peter), mert kettejük közé ezúttal is befurakodott a másik VW-pilóta, Nasser al Attiyah.
„Nem volt könnyû elsõként rajtolni, de holnap legalább ez nem jelent majd gondot, mert Carlos elõttünk indul. Élveztem a napot és a probléma, amelyre az elmúlt három napban panaszkodtam az autóval kapcsolatban, talán csak a fejemben létezett” – mondta al Attiyah, akinek az elsõ napon vizet szívott a motorja, s attól kezdve mindig volt valami gondja vele. Vagy csak álmodta? Aligha. De valószínûleg rászóltak, hogy ne szapulja már annyit kenyéradó gazdáját. A másik lehetõség, hogy tényleg megjavult az autó, s most tényleg azt hiszi, csak képzelte a gondokat…
Az autósok mezõnyének vezéráldozata Robby Gordon, akinek vagy a motorja ment tönkre, vagy a felfüggesztése tört el (az elsõ hírek ezt a két problémát említették), s még akkor is a szervizcsapatát várta az összekötõ szakaszon, amikor már az elsõ kamionosok is elérték az elsõ chilei tábort. Nos, egyvalamit kijelenthetünk: Robby nem a szerencse fia ezen a szakaszon.
Ami a magyarokat illeti, a Drazen Curic, Horn Albert kettõs továbbra is jól tartja magát: a 32. helyen ért célba a szerdai szakaszon, az összetettben pedig a 31. S ami még fontosabb: újabb nehéz napot vészelt át szerencsésen.
A motorosoknál Marc Coma egyenlített: most már két-két szakaszgyõzelem áll az õ és Cyril Despres neve mellett is, s úgy látszik, ez a nap a kettesek jegyében telt, ugyanis az összetettben a spanyol 2 másodperccel (!) vette át a vezetést francia vetélytársa elõtt. Nos, elõnyét mindennek lehet nevezni, de tetemesnek jóindulattal sem.
„Az összetett állás egyelõre nem számít, annak az utolsó napon van jelentõsége. Most az a fontos, hogy ne hibázzunk, mert két rendkívül nehéz szakasz következik” – utalt Coma a rájuk váró nehézségekre, míg Despres azt mondta, mostantól át kell állítaniuk az agyukat, hiszen megváltozott a talaj, a köves, gyors szakaszok helyett itt a sivatag, ami teljesen más vezetési stílust igényel.
Érdekes egyébként, hogy míg a háromszoros (Despres) és a kétszeres (Coma) Dakar-gyõztes késhegyre menõ küzdelmet vív egymással, mögötte már 20 perces hátrányban következik a chileiek nagy kedvence Chaleco López, aki ma végre hazatért.
„Coma és Despres õrült tempót diktál, amit szinte lehetetlen tartani, de azért próbálok majd feljönni rájuk, hiszen még nagyon sok van hátra” – mondta López.
A kamionosoknál a kamazos Vlagyimir Csagin újabb szakaszgyõzelmet pipálhatott ki, két perccel elõzte meg márkatársát, Firdausz Kabirovot, s az összetettben is növelte elõnyét.