Két napig tartott a versenyjármûvek átvétele a Hungarian Baja 6. futamán, majd péntek délután egy 6 km-es szuperspeciállal megkezdõdött a verseny. Szombaton öt, vasárnap pedig három szakasz megtétele várt a mezõnyre, melyek összesen 366 versenykilométert tartalmaztak. Kijutott a hétvégére kánikulából, porból, napsütésbõl, esõbõl és sárból, így a versenyzõk minden körülmények között megtapasztalhatták a dabas környéki pályákat.
A nemzetközi értékelésben Gadasin végzett az élen, aki összesen 8 és fél percet mért a mezõnyre. Másodikként a Korda Erik-Tóth György alkotta egység ért be, Szalay és Bunkoczi pedig a szombaton megszerzett harmadik helyet megtartva vitte be az Antarát a célba. „Megtettünk mindent, hogy elõrébb kerüljünk, de háromszor is rontottunk túlcsúszás miatt, és Korda is nagyon gyors volt, így nem sikerült hoznunk az idõnkön. De így is örülünk az eredménynek, megdolgoztunk érte, kemény versenyen vagyunk túl.” – nyilatkozta Szalay a célban. Ezzel megtört az évek óta tartó átok és idén végre sikerült az élmezõnyben végezniük a Hungarian Bajan is.
Csejteiék minden mûszaki probléma nélkül úszták meg a viadalt, a kezdõ pilóta lelkesen gurult át a célvonalon. „A várakozásokhoz képes egészen elfogadhatóan tudtunk versenyezni. Büszke vagyunk a teljesítményünkre, szuperül éreztük magunkat a futamon. – mesélte a zenész. – Iszonyú jól ment az autó, de persze kellett egy jó navigátor is. Attól féltem, hogy elbízom magam és túl bátor leszek, de Zoli mindig idõben szólt, hogy mikor kell lassan menni. Szerencsére nem volt olyan meglepetés a pályán, ami kitolhatott velünk, a kocsi is remekül üzemelt, és nem volt a pályán annyira kijárt rész, amin ne tudott volna átvinni bennünket.”
A magyar mezõny külön értékelésében a csapat Rónai Péter-Galambos Tamás alkotta kettõsének jutott az elsõ pozíció. Rónai ekképp összegezte mai élményeit: „Ez a nap már jobban kijött nekünk és az autónak is, mára felszáradtak a pályák és nem volt technikai problémánk sem. A tegnapi ékszíjproblémák kissé visszavetettek minket, de mára kárpótolt az élet és sikerült befejeznünk a versenyt.”
Várkonyi Andi és Laklóth Aladár a mai elsõ szelektívet még sikeresen teljesítették, a másodikon azonban a bal elsõ féltengely megadta magát és végül a forfait adta lehetõséggel élve zárták a futamot. „Összességében nagyon jó volt az egész hétvége, sikerélménnyel gazdagodtunk a Hungarian Bajan. Attól eltekintve, hogy ma is gondunk akadt, semmi rossz érzésünk nincs, örülök, hogy sikerült végigmennünk a futamon. Aladártól nagyon sokat tanultam, ezért fel is vagyok dobva, mert érzem, hogy nagyon sokat fejlõdtem magamhoz képest. Nagyon jó érzés volt, hogy olyan emberek jöttek oda hozzám a végén, akik ebben a szakmában már sokat elértek, jól esett a gratulációjuk.” – számolt be a TV2 híradósa.
Egy ideig aggódtunk a csapat ötödik párosáért is, Apáthy és Morvai autója egyszer csak egy helyben állt a nyomkövetõ képernyõjén és semmi hír nem érkezett róluk. Késõbb azonban kiderült, hogy csak egy defekttel küzdöttek, és nem sokkal késõbb visszaálltak a versenybe. Morvai Zoli, a navigátor így emlékszik vissza az eseményekre: „Az elsõ szelektíven odatettük magunkat, siettünk és jó eredményt értünk el, de leszakítottuk a váltót, amikor az autó nagy sebességnél hasra esett. A másodiknak már óvatosan kezdtünk neki, de nagyon nehéz volt a pálya, a mély nyomokban sokszor egyes fokozatig kellett visszakapcsolni és sokszor felült a kocsi. A táv kétharmadánál, a 60-as km-nél bal elsõ defektet kaptunk, amit elég lassan és nehezen tudtunk csak kicserélni egy bosszantó apróság hiánya miatt, ugyanis hiányzott egy 20 centis fa stafni, amit az emelõ alá kellett volna berakni. Addig szaladgáltunk bukósisakban az erdõben, amíg Zoli nem talált egy szimpatikus fatuskót, ezzel megoldottuk a problémát. Bár a hanyag erdészek ferdére vágták a fatuskót, ezért negyedszerre sikerült megemelnünk az autót. Ezután a maradék 30 km gond nélkül zajlott. Az utolsó, 6 km-es szelektíven már csak a közönség és a magunk örömére autóztunk, a kanyarokban keresztben, hosszában, de még így is a legjobb idõt mentük, persze magunkhoz képest. Összességében nagyon eredményes, kellemes hétvégén vagyunk túl, úgy érezzük, megálltuk a helyünket dízelesként a benzines mezõnyben. Szeretnénk köszönetet mondani a csapatnak, és szeretnénk megköszönni a nézõk lelkes biztatását.”
Nem hivatalos végeredmény:
1. Gadasin (04:28:48), 2. Korda (+00:08:30), 3. Szalay (+00:09:42)