„Lenyûgözött a lovak ereje, robbanékonysága, és a várba vezetõ keskeny út, amely tényleg annyira szûk, hogy a gumikon látszott a nyoma, ahogy behajtottunk a kapun” – mondta Szalay Balázs.
„Sohasem lõttek még rám, és sohasem ütöttem ki valakit lándzsával a nyeregbõl” – tette hozzá Bunkoczi László.
Az Opel Dakar Team kettõse nem kevesebbre vállalkozott az elmúlt napokban, mint hogy megküzdve a várvédõ lovagokkal „beveszi” a sümegi várat.
A sümegi várat, amelyet soha, senkinek sem sikerült meghódítani. Igaz, egyszer a törökök felgyújtották a tetejét, egyszer pedig a kapitánya átjátszotta az ellenségnek, de a várvédõket legyõzni sohasem tudták. Aki látta, azt is tudja, a hõsies védelmen kívül mi lehet az ok: a viszonylag épen megmaradt középkori erõd egy kopár, meredek hegy tetejére épült.
Szalay és Bunkoczi három nap erejéig visszarepült az idõben – a sivatagi környezethez szokott páros ezúttal kõhajítóval, íjjal, karddal ismerkedett. Bunkoczi (amint említette is) lándzsával kiütött egy lovagot a nyeregbõl („Még jó, hogy elõzõ este pont a Lovagregényt adták a tévében, így meg tudtam nézni, miként kell a lándzsát fogni ahhoz, hogy hatékonyan használni tudja az ember” – mondta mosolyogva), Szalay pedig szemrebbenés nélkül tûrte, hogy egy lovas átugrasson az Opel Mokka fölött, egy másik pedig ráugorjon a motorháztetõre.
„Nagy élményt, és nagy kihívást jelentett, hogy ennyi profi lovas és lovag között autózhattunk, mint ahogyan a történelmi helyszín is lenyûgözött. A várban harminc éve jártam legutóbb, akkor mellig ért a gaz, abban az idõben vette át a mostani várkapitány, s azóta rendbe tették, nagyon szép lett – mondta Szalay, aki azt is élvezte, amikor láng és füstcsóvákat kellett kerülgetnie (a csapat elõször használt pirotechnikai eszközöket filmforgatáson). – A három nap alatt egyszer ért igazi meglepetés, amikor a forgatókönyv szerint a motorháztetõn landoló lovag túl nagy lendülettel érkezett, és vállal beütötte a szélvédõt. Akkor egy kicsit meghökkentem, de szerencsére nem történt baj, csak a szélvédõ bánta.”
S hogy mi volt az, ami a legjobban tetszett?
„A barátság és szeretet, amivel itt fogadtak minket” – mondta Szalay.
„A lelkesedés, amivel a lovagok a munkájukat végzik. Nagyon jó, hogy ennyire szeretik azt, amit csinálnak” – tette hozzá Bunkoczi, akinek mostantól új beceneve van.
A várban dolgozó egyik idõsebb bácsi elnevezte õt „Segédhajtó Úr”-nak, úgyhogy el is döntötte, a navigátor megnevezést mostantól erre cseréli.
„Érdekes volt újra a színészek bõrébe bújni, bár most nem kellett nagyon megerõltetni magam, hiszen az voltam a filmben, ami a valóságban: csapatfõnök – mosolygott Németh Ottó. – S hogy mi tetszett a legjobban? Amikor az egyik ló és lovasa átugrott a Mokka motorházteteje fölött. Lenyûgözõ volt, bár kissé izgultam, hogy se az autónak, se a lónak és lovasnak ne essen baja. Ezen felül nagyon tetszett még, ahogyan itt Sümegen a hagyományokat õrzik – példa értékû, amit tesznek.”
Maga az image- film (amely egy hónapon belül lesz látható) egyébként bõvelkedik akciójelenetekben: a várvédõ lovagok csapnak össze benne az Opel Dakar Team párosával és versenyautójával. A történelem és a modern kor remekül megfér itt egymás mellett.
Balázsék tavaly már egyszer elutaztak a középkorba, nézd meg Youtube csatornánkon!
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]