Az autós mezõny összetett éllovasa, Nasszer Al-Attiyah alighanem komoly büntetésre számított, mert kihagyott egy ellenõrzõ pontot a csütörtöki szakaszon. Melegedett a motorja, nem volt más választása. Viszont így alighanem kénytelen lesz átadni a vezetést Giniel de Villiersnek. A motorosoknál a napi szakaszt Cyril Despres nyerte meg, az összetettben azonban továbbra is Marc Coma vezet. A nap nagy kiesõje Luc Alphand, aki navigátora betegsége miatt kényszerült a pálya szélére.
Ami az autósok összetettjét illeti, mivel szerdán este a mezõnybõl mindössze 32 egység ért be sötétedésig, a rendezõk úgy döntöttek, kihozzák azokat, akik bent ragadtak és büntetéssel folytathatják a küzdelmet. A büntetés mértékérõl még nincs döntés, ezért az összetett állás sem hivatalos.
A csütörtöki napon a versenyzõk azzal a dûnesorral kezdték, amivel szerdán befejezték – s ugyanolyan nehéz volt.
Palik László és Darázsi Gábor számára ráadásul megnehezítette a közlekedést, hogy az egyébként már korábban megrepedt szélvédõre jókora lyukat vert egy faág, így meglehetõsen huzatos lett a Nissan, a porról már nem is beszélve. A páros a 34. helyen végzett, az összetettben pedig egyelõre nincs hivatalos eredménye, de mivel eddig 16. volt, csak elõrébb jöhetett. „Másodszorra sem volt éppenséggel könnyû átjönni ezeken a sötétszürke dûnéken, sõt, még talán nehezebb volt mint elsõre” – értékelt Palik.
Szalay Balázs és Bunkoczi László könnyebben vette a csütörtöki napot, mint a szerdait, bár a lapátokat most is elõ kellett venni, igaz, ezúttal csak egyszer. De a defektek szerencsére elmaradtak (miközben elõzõ nap három volt!). „Mindig a fejemben motoszkál, hogy senki sem jön mögöttem, aki segíthet, úgyhogy óvatosabb vagyok a szokásosnál” – mondta Szalay.
Liszi László és Fenesi József (akik elõzõ nap sikeresen túllendültek két defekten és a felsõ lengõkar törésén) kihúzta a csávából a Volkswagen gyári versenyzõjét, Dieter Deppinget. A németnek technikai gondja volt, Liszi meg majd’ húsz kilométeren keresztül vontatta a célig. „Nagyon hálásak voltak” – mondta a szakaszt a 46. pozícióban záró Liszi szerényen.
A magyar motoros, Dési János kisebb zúzódásokkal és kézsérüléssel (fõleg a gyûrûs és mutatóujját fájlalja, mert azt odacsípte a kézvédõ és csúnyán megütötte a körmét) megúszta a szerdai esést, s mint ha mi sem történt volna, ment tovább csütörtökön. A 40. helye azt jelenti, hogy az összetettben már a 29. Ennél jobb helyezésrõl aligha álmodhatott.
A kamionosok versenyében a Szaller Zoltán vezette trió (bár a pilóta elmondta, nem különösebben élvezte a puha dûnéket a jókora MAN-nel) eddig simán vette az összes akadályt – csütörtökön a 16. pozícióban ért célba.
Pontosabban magyar idõ szerint már késõ éjszaka érkezett a hír, hogy valójában 14. lett, mert az egyes csekkpont után törölték a szakasz hátralévõ részét, ami azt jelenti például, hogy Szalay és Palik egy-egy helyezést visszacsúszott. Az ok: kamionok akadtak el az úton, nem lehet tõlük közlekedni és esély sincs arra, hogy megmeneküljenek.
És még egy hír – csak hogy még jobban megkeverjük a dolgokat: az éllovas Nasser Al-Attiyahról kiderült, hogy nemcsak egy ellenõrzõ pontot hagyott ki a sok közül, ezért nem büntetést kap, hanem számára véget ért a Dakar.
Percrõl percre változnak a dolgok.
S hogy az eredményeket ezek után ki látja majd át?…
Nos, azt csak a zsûri és a Jóisten tudja.
(A Nemzeti Sport engedélyével)