A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség nevében Ferjáncz Attila elnök pénteken köszöntötte a 27. Dakar-rali távját sikeresen teljesítõ alakulatokat a Grand Hotel Hungáriában. A rövid élménybeszámolókat vetítés vezette fel, a filmen láthatóak voltak a sivatagi show legemlékezetesebb pillanatai – magyar szempontból.
Mindenki mosolyogva nézte a képeket, úgy tûnt, a versenyzõk így, szûk két hét távlatából már csak a szépre emlékeznek, és alig várják, hogy elkezdhessék a felkészülést a következõ viadalra. Mert természetesen mindannyian úgy tervezik, hogy visszamennek a sivatagba.
A Szalay Dakar Teamet a sajtótájékoztatón az autós alakulat – Szalay Balázs és Bunkoczi László -, valamint a kamionos legénység – Darázsi Zsolt, Tagai Róbert, Szalai Norbert – képviselte.
A hetedik Dakarját maga mögött hagyó (ebbõl hármat sikeresen teljesítõ) Szalayt természetesen a legtöbben arról kérdezték, hogy ennyi év után mit lehet még tanulni a sivatagban.
„Néha számomra is furcsának tûnik, hogy ez már a hetedik Dakarom volt, mert nem tûnik olyan soknak – vallotta be az Opel Frontera pilótája. – Az elsõre természetesen mindig emlékezni fogok, de a többin megesett történetek összefolynak bennem. Úgy érzem egyébként, hogy a csapatunk egyre felkészültebb, emiatt minden évben egy kicsit könnyebb dolgunk van a Szaharában. Természetesen a gyorsasággal egyenes arányban nõ a kockázat is,
de dolgozunk azon, hogy az Opel Fronteránk a lehetõ legtöbb terhelést kibírja.”
Darázsi Zsoltot természetesen mindenki arról kérdezte, miként történhetett, hogy az egyik idõellenõrzõn, majdnem a komplett mezõnyt maga mögé utasítva másodikként haladt át, nagy feltûnést keltve ezzel az egész táborban. A MAN-kamion pilótája a szokott szerénységét hozta: „Úgy emlékszem, azon a napon eléggé siettünk…”
A gratulációt egyébként teljesen megérdemelte a négy autós páros (Palik László és Darázsi Gábor, Szalay Balázs és Bunkoczi László, Kis Sándor és Czeglédi Péter, Liszi László és Rack György) a két kamionos egység (a Darázsi Zsolt, Tagai Róbert, Szalai Norbert és a Szaller Zoltán, Farkas Nándor, Keresztesi Péter trió), valamint a két motoros (Varga Ákos és Nagy Péter), ugyanis magyar szempontból ez minden idõk legeredményesebb Dakar-ralija volt.