Bõvül a MOL Dakar Team, de úgy is fogalmazhatnánk, hogy regionális csapattá
változik, hiszen Szalay Balázs alakulatában egy román és egy szlovák motoros, valamint egy horvát autós páros is rajtol a soron következõ Dakar-ralin. A csapat 20 (!) tagú lesz, ami a gyári gárdákat leszámítva mindenképpen nagy létszámnak számít.
„Azért szerettünk volna tovább lépni, hogy a környezõ országokban, ahol esetleg még nem örvend akkora hírnévnek a Dakar, megismertessük az emberekkel a sivatagi show legendáját – mondta Szalay Balázs. – A MOL ebben maximálisan mellettünk volt, támogatta az ötletet, hiszen a MOL is regionális cégkén mûködik szóban forgó három országban. Szervezésben mindenképpen nagyobb feladatot ró ránk a magasabb létszám, és hát a nyelvi problémákat is át kell hidalni, de szerintem megoldjuk. Ebben három szervizkamion és egy versenykamion legénysége lesz a segítségünkre.”
Szalay Balázs csapatfõnökként jó eredményt vár a motorosoktól, akik közül Jaroslav Katrinak már bizonyított: 1999-ben a késõbbi világsztárok (Richard Sainct, Fabrizio Meoni és Joan Roma) elõtt szakaszgyõzelmet aratott a világ legnehezebb terepraliviadalán, a Dakar-ralin. A szlovák pilóta rendkívül rutinos, és nagyon örült a lehetõségnek, amit a MOL regionális csapata biztosított számára.
Társa lesz a motoros trióban az idei Dakart remek eredménnyel (az összetett 27. helyen és a negyedik legjobb újoncként) záró Varga Ákos. Vele kapcsolatban biztató, hogy a múlt héten egy romániai extrém enduroversenyen az egyik szakaszon legyõzte a Dakar-címvédõ Cyril Despres-t is.
A motoros triót a romániai Szilveszter Zsolt egészíti ki, aki az idei sivatagi viadalon találkozott Szalayval. Akkor õ még szerelõként volt jelen a versenyen, mert az az elve, hogy elõször megismeri az ellenfelet (esetünkben a sivatagot) és csak azután próbálja meg legyõzni. Róla egyébként azt kell tudni, hogy 45 éves, tehát eléggé megfontolt pilóta (de a Dakaron pontosan erre van szükség) és Romániában nem nagyon van ellenfele – az utóbbi három évben nem akadt legyõzõre egyetlen viadalon sem, amelyen elrajtolt. A legjobb ötven között szeretne végezni a Dakaron.
Ha már a terveknél tartunk, mindenképpen szót kell ejtenünk a jól ismert zöld Opel Frontera legénységérõl is, hiszen a magyar szurkolók számára természetesen Szalay Balázs tervei a legfontosabbak. A nyolcadik Dakarjára készülõ pilóta szokásához híven nem óvatoskodott az esélyek latolgatásakor. „Az Opel Frontera sokkal kiforrottabb autó a tavalyinál, úgyhogy mindenképpen javítani szeretnénk az idei eredményünkön.”
(Csak emlékeztetõül: a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az idén a 21. helyen végzett az összetettben.)
A Dakaron a Szalay Dakar Team csapata által felhasznált motorolaj a MOL által kifejlesztett speciális SAE 5W-60 viszkozitású motorolaj volt. A verseny közben és után a nagy próbatételnek kitett motorolajat a MOL Wearcheck olajdiagnosztikai szolgáltatásával folyamatosan ellenõriztük. A vizsgálatok semmilyen károsodást nem mutattak sem az olaj minõségében, sem a motor alkatrészeiben, ezen információk azonban hasznos tapasztalatokat hordoznak a MOL fejlesztõmérnökei számára a késõbbi motorolajfejlesztések során.
Egy horvát autós páros is csatlakozott a MOL Dakar Teamhez: Zvonimir Martincsevics és Marin Frcsko eddig kétszer volt tagja a Szaharát átszelõ karavánnak – elsõ alkalommal idejekorán fel kellett adnia a viadalt, az idén azonban eljutott a célig a dízel Toyota Land Cruiserrel. Az autóhoz a továbbiakban is hûséges marad a kettõs, de természetesen szeretne fejlõdni, továbblépni.
A kamionosok mezõnyében az utóbbi években méltán szerzett nevet magának a Darázsi Zsolt vezette MAN, amelynek a legjobb részeredménye az idén a negyedik (!) hely volt, ez egyben a legjobb magyar részeredmény is a Dakarok történetében. Az õ helyzete persze egy kicsit furcsa, hiszen úgy versenyez, hogy közben tudja: ha Szalayéknak (vagy ezentúl a csapat többi tagjának) gondja van, akkor neki az a feladata, hogy segítsen. Ám ha nincs probléma a csapatban, Darázsi száguld – és amint a példa mutatja, remek részeredményeket produkál.
A újdonsült, kibõvült MOL Dakar Team tehát kész a bevetésre – és elszántabb, mint valaha…