Az adminisztratív és technikai átvétel már csupán ujjgyakorlat Szalay Balázs és Bunkoczi László számára. Száznál is több versenyen végigcsinálták, s ami annak idején rengeteg fejtörést okozott, az ma olyan, mintha a világ legtermészetesebb dolga volna.
A rajt elõtti „kötelezõ tánc”.
Kivéve, hogy viszonylag ritkán kerül sor rá reggel hét órától, és még sohasem estek át rajta Monacóban, amely többek között azért különleges (számukra pedig elsõsorban azért), mert a technikai sportok bölcsõje. Elég ha csak az F1-re gondolunk, amelynek futama a legrégebbi a versenynaptárban, vagy a Monte-Carlo-ralira, amelyen mindenki szeretne legalább egyszer elindulni és célba érni.
S az Africa Race szervezõi mindent meg is tettek annak érdekében, hogy a versenyzõk átérezzék az „autósport bölcsõje”-hangulatot: a parc fermét a Formula–1-es depó helyén jelölték ki, a rajtkapun áthaladva pedig ráhajthattak a versenyzõk arra az aszfaltra, amelyen Nico Rosberg május végén megnyerte a nagydíjat.
„Megható érzés, hogy itt vagyunk, az autósport bölcsõjénél, fõleg, hogy a bakancslistámon az egyik elsõ helyet a Monte-Carlo-rali foglalja el – azon a versenyen egyszer még nagyon szeretnék rajthoz állni –, ám az igazat megvallva most már nagyon mennék innen. Várom, hogy Afrikában legyünk, hogy versenyezhessünk” – mondta az Opel Dakar Team navigátora, Bunkoczi László, aki egy év kihagyás, egy év rehabilitáció után ül újra versenyautóba, miután a legutóbbi Africa Race-en két gerinccsigolyája is eltört egy nagy sebességnél elszenvedett bukásban. Ám az azóta eltelt idõszakban mindent megtett, hogy újra a régi legyen, és az orvosok engedélyezték is számára a versenyzést. Nem csoda hát, hogy várja a rajtot.
„Az adminisztratív és technikai ellenõrzés semmiféle fennakadást nem jelent már az életünkben. A fiúk jól felkészítették a Mokkát, nem kellett aggódni, hogy megfelel-e a biztonsági tank, az ülés, a sisak, vagy a bukócsõ, mert tudtuk, hogy igen” – mondta Szalay Balázs, majd amikor felvetõdött a Monacóban, a kaszinók városában kézenfekvõ kérdés, hogy vajon a szerencsének mekkora szerepe van a terepraliban, a válasz egyértelmû volt: sok, nagyon is sok. Fõleg egy maratoni sivatagi versenyen, ami rájuk vár. Rájuk, és magyar részrõl a kamionos Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trióra, amely immár hetedszer áll rajthoz ezen a klasszikus útvonalon zajló viadalon, s természetesen az a célja, hogy a Kamazokkal felvéve a versenyt a dobogóra álljon a végén.
Az Africa Race mezõnye vasárnap éjszaka behajózik, a hétfõt egy hatalmas kompon tölti, hogy azután december 29-én elkezdõdjön a 6000 kilométeres száguldás, amelynek végén a versenyzõk Marokkót és Mauritániát átszelve megérkezik Szenegálba, a Dakartól nem messze lévõ Rózsaszín tó partjára.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait. Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]