A hétvégi kupa felénél járunk, a mezõny kétszer teljesítette mindkét pályát. A gyakorlás azonban sokat számít, ugyanis a pálya annyira technikás és navigációigényes, hogy nemigen akad olyan tagja az indulóknak, aki ne tévedt volna el a terepen. A kacskaringós pályák még a legtapasztaltabb versenyzõket is megtréfálták. Emellett annyi alattomos gödröt rejtenek a szakaszok, hogy a kerékcsere a csapatok második leggyakoribb tevékenységévé vált.
Amilyen jól kezdõdött, olyan balul végzõdött a Szalay Balázs-Bunkoczi László számára a Kapuváron megrendezett Rábaköz Kupa. Már a tegnapi rajtceremónián gondok adódtak az Opel Antara RR elektronikájával, aminek eredményeképp az autó motorja több alkalommal is leállt.
A mára elõírt négy szakaszból kettõt sikeresen teljesített a páros, melyek után az összetett állást vezették is Murczin és Palik elõtt. A harmadik szelektíven azonban ismét elõjöttek a problémák. A rajt után a 2. km-nél az Opel ismét megállt és Szalayék lejöttek a pályáról. A probléma az elektronikát érinti és sajnos annyira összetett, hogy a szervizparkban nem lehet százszázalékig orvosolni a problémát, hiszen ha nem találják meg a konkrét okot, csak tovább sérülnek az autó érzékeny mûszerei és alkatrészei. Így Szalay és Bunkoczi úgy döntöttek, kímélik a vasat és nem folytatják a versenyt.
Eddig egy magyar bajnoki futamot tartottak meg a szakág versenyzõinek egy hónappal ezelõtt Derecskén, melyet õk nyertek meg, ezzel vezetve az abszolút tabellát. Ettõl most elestek, de remélhetõleg ideiglenesen, mert a páros eltökélt célja megnyerni a bajnokságot. Az elsõ helyhez ismét közel jártak, de a szerencse forgandó, most nem nekik kedvezett Fortuna.
„Sajnálom, hogy egy ilyen problémán csúszott el a helyezésünk, de természetesen ez is benne van a pakliban. Még nem tudjuk, hogy javítható-e a probléma és tovább tudunk-e menni. Ha megtaláljuk a hibát, akkor természetesen evidens, hogy folytatjuk, de ennek kicsi az esélye, mivel a kábelkötegben bárhol szétcsúszhatott egy csatlakozás, és idõ kell, hogy rájöjjünk, mi a fõ probléma.” – nyilatkozta Szalay Balázs, miután beértek a szervizparkba.
A csapat ezüst-sárga Opel Antarájával versenyzõ Rónai Péter és Galambos Tamás kisebb eltévedésekkel ugyan, de mûszaki problémák nélkül oldották meg a mai napot. Ez életük második versenye és magukhoz képest is elmondható, hogy rengeteget fejlõdtek. „Továbbra is ismerkedési fázisban vagyunk az autóval és a terepralival is egyaránt, gyûjtögetjük az információkat és egyre inkább kikerekedik a kép, hogy mirõl is szólnak a tereprali versenyek. Nagyon tetszenek a pályák, bár nem számítottunk rá, hogy ennyire nehezek lesznek. Tamás nagyon jól diktál, egyelõre szépen haladunk.” – számolt be élményeirõl Rónai.
Somfai Matyi és Somfai Imre még ezidáig nem értek be a szervizparkba, mert az utolsó szakaszon leállt az autó ventilátora és felforrt a vizük.
1. Zapletal 02:21:00, 2. Palik +00:01:00, 3. Porizek +00:05:09 … 11. rónai +00:34:57, …