Stéphane Peterhansel kiesett, Palik László továbbra is a legjobb magyar (12.) az egyre nehezedõ viadalon
A nap híre: a huszadik Dakarján rajtoló Stéphane Peterhansel biztosan nem védheti meg a címét, s nem nyerheti meg tizedszer is a viadalt – lévén annak feladására kényszerült. A Mr. Dakar becenevet méltán kiérdemlõ francia Mitsubishijében kigyulladt a motor, s bár a tûz hamar kialudt, valami megsérülhetett az erõforrásban, mert nem sokkal késõbb Peterhansel megállt és nem tudott tovább menni. Maszuoka Hirosi, Luc Alphand és Nasser al-Attiyah után õ volt a negyedik gyári pilóta (egyben esélyes) aki búcsúzni kényszerült.
A versenyben két spanyol pilóta dominál: az autósoknál a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz, a motorosoknál továbbra is Marc Coma vezet.
A magyarok szerencsére mind teljesítették a pokoli nehéz szakaszt, amelynek az eleje 140 kilométer „homokozó” volt, a vége viszont nedves, néhol vizes és csúszós föld. Szóval változatos és kihívásokkal teli. Pedig a rendezõk már elõzõ este úgy döntöttek, hogy lerövidítik, és az eredetileg tervezett 419 helyett „csak” 243 kilométer szelektív szakasz várt a mezõnyre. De nem volt benne köszönet.
Palik László és Darázsi Gábor a 25. helyen ért ugyan célba, de a pilóta nem volt elégedett, sõt. Úgy akadtak el a homokban, hogy semmi elõjele nem volt, az autó egyszerûen lelassult, mert annyira mély volt a talaj és attól kezdve már nem volt visszaút, ásni kellett. Az autó hátulja pedig jócskán megrongálódott. S bár Palik a szenzációs 12. helyen áll, azt mondja, ha ez így folytatódik, nem tudja, ki fogja végül teljesíteni a távot…
Szalay Balázs és Bunkoczi László is kénytelen volt elõvenni a lapátokat. A tizedik Dakarján versenyzõ pilóta jól kezdett: folyamatosan elõzgette az ellenfeleket, ám éppen a mély homokos részen keresztben állt elõtte egy BMW, és amikor ki akarta kerülni, elakadt… Ásni kellett, de ez még a kisebb baj volt, a nagyobb, hogy szinte felforrt az üzemanyag az autóban, ami miatt átlagosan 20-30 kilométerenként meg kellett állni – legalább négyszer a szakasz során.
Szinte ugyanez volt a koreográfiája a Liszi László, Fenesi József párosnak, amely viszont a kuplung túlmelegedése miatt szenvedett. Az egészet az okozhatta, hogy az elején, a homokos részen vontattak valakit – akkor mehetett tönkre az ominózus alkatrész.
Az egyetlen motorosunk, Dési János egyre fáradtabb, de jól bírja a kiképzést – a dûnék ma megviselték, de még mindig a legjobb negyvenen belül van (35.) az összetettben, amivel igazán elégedett.
A kamionosokat nem rajtoltatták el a pénteki szakaszon. Szombaton szünnap következik.
(A Nemzeti Sport engedélyével)