A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs negyven autót elõzött meg szerdán és a 31. helyen zárta a San Juan és Chilecito közötti szakaszt, amely során 750 kilométert teljesített a mezõny (ebbõl 326 km volt a mért szakasz hossza).
Az utat patakátkelések színesítették és a végén 50 kilométernyi fesh fesh (vagyis laza szerkezetû, púderszerû homok) jelentette a desszertet, vagy sokak számára inkább fekete levest.
Az Opel Dakar Team kettõse addigra már túl volt egy defekten, majd pedig a mély homokban utolért két versenyzõt, akik nem akarták elengedni, úgyhogy íme eljõ a szilikózis – estére nemcsak az Antarában kellett légszûrõt cserélni, hanem a versenyzõinkre is ráfért volna egy komplett nyálkahártya és tüdõcsere. Ez végül érthetõ okokból elmaradt, de legalább a 31. hely megvolt, ami azt jelenti, hogy csütörtökön (az elsõ igazi Dakar-szakaszon) már kevesebbet kell majd elõzniük Szalayéknak. Mert ez a negyven… Nos, az bizony sok egy napra.
„Az ötvenedik kilométerig már megelõztünk tizenkét versenyzõt, majd kaptunk egy jobb hátsó defektet, úgyhogy elmentek hárman. Kezdhettük újra, s mire vége lett a szakasznak, negyvennél tartottunk, mindezt úgy, hogy az utolsó harminc kilométeren folyamatosan a porban autóztunk, mert az elõttünk lévõ buggy nem engedett el. A fesh fesh-ben pedig a por miatt nem tudtunk annyira közel menni hozzájuk, hogy magunktól elõzési pozícióba kerüljünk, pedig gyorsabbak voltunk, úgyhogy ott sok idõt veszítettünk” – mondta Szalay Balázs, aki szerint amúgy is szenvedõs nap volt a szerdai. Nagyon kellett figyelni az éles sziklák, kövek miatt defektveszélyes úton.
Ami az autót illeti: ezúttal jól bírta a hõséget és a magasságot is, bár Szalay nem akar semmit sem elkiabálni, inkább megnézné a számítógépes adatokat, mielõtt bármit is mondana. Tény viszont, hogy a szervizesek kedden éjszakába nyúlóan dolgoztak a probléma megoldásán, s hogy Robby Gordon mérnöke is átjött segíteni az Opel-csapathoz, hogy elemezze az adatokat. Ha nem ez, akkor a ráolvasás segített (utóbbit Bunkoczi László vállalta magára), a lényeg az, hogy végre volt megint egy technikai gondoktól mentes napja a csapatnak.
(fotó: Opel Dakar Team/DPPI)