Az idén megváltozott a terepralisport nemzetközi versenyeinek besorolása: a tavaly még Világkupa-viadalnak számító sprintversenyeket ettõl az évtõl kezdve nemzetközi FIA-viadaloknak hívják. Ide tartozik a spanyol futam, a hét végén tartandó Baja Aragón is, amelyen – titulus ide vagy oda – azért elindul néhány világsztár. Elég ha csak a Mitsubishi három nagyágyúját, Stéphane Peterhanselt, Luc Alphand-t vagy éppen Joan Romát említjük.
A magyar szurkolók számára azonban természetesen nem õk lesznek a legfontosabbak, hiszen a Szalay Dakar Team párosa is képviselteti magát a viadalon. Újdonság, hogy a zöld Opel Fronterában ezúttal Noszály Sándor foglal helyet Szalay Balázs mellett a navigátorülésben. A korábbi többszörös magyar bajnok teniszezõtõl (aki évekig a legjobb magyar férfiversenyzõ volt a világranglistán) sohasem állt távol az autósport, évek óta „nyúzza” Szalayt, hogy vigye magával egy versenyre. Ennek most jött el az ideje.
„Nem tervezünk elõre, õ is kíváncsi meg én is, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább – mondta titokzatosan Szalay a jövõbeli tervekrõl. – Azért választottuk ezt a viadalt az elsõ közös szereplésünkre, mivel ez a navigáció szempontjából egyszerûbb, mint például a maratoni sivatagi versenyek. A célunk, hogy bekerüljünk a legjobb tízbe, hogy teszteljük az autót, amelybe a sebességváltónak egy új verziója kerül erre a futamra.”
Szalay elmondta, a sprintversenyek bizonyos szempontból nehezebbek a maratoni viadaloknál, mégpedig azért, mert itt egy apró hiba is végzetes lehet, míg a sivatagban két órányi szerelés ellenére sem esik ki az ember, maximum egy kicsit hátrébb kerül a ranglistán. A csapat számára egyébként azért is fontos a versenyen való indulás, hogy a lehetõ legtöbb versenykilométert megtegye a januári Dakar-rali elõtt.