LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Összhang és hatékonyság

Az Opel Dakar Team több mint húsz éve járja a világ különbözõ sivatagjait, s sikereit többek között  remek szervizcsapatának is köszönheti. Talán magyarázni sem kell, mennyire fontos az autósportban a biztos technikai háttér. Az Africa Race-en 11. helyen végzõ (kategóriájában pedig második) Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõst ezúttal Õri Péter, Kecskés István és Bokros Sándor kísérte el a versenyre a szervizkamionnal. A vezetõ szerelõ Õri Pétert kérdeztük a nehézségekrõl.

A kezdet szerviz-szempontból finoman fogalmazva is stresszes lehetett…
Az volt – vallotta be Õri Péter, az Opel Dakar Team vezetõ szerelõje. – Szerencsére nem mindennapi, hogy rögtön a rajt napján gond van a kocsival. Még egy métert sem ment versenyben, éppen csak a kikötõ felé tartottunk a monacói rajt után, amikor elment a hatodik sebességi fokozat a váltóból. Szerencsére a Mokka kibírta az elsõ afrikai táborig, és ott kicseréltük a váltót. Attól kezdve viszont nem volt különösebb gondunk – szerviz-szempontból minden a tervek szerint alakult. Kivéve persze a kardán-törést, ami sajnos negatívan befolyásolta a versenyünket – de egy ilyen probléma nem kalkulálható elõre… 

Kardinális kérdés az ilyen maratoni sivatagi viadalokon, hogy mennyit tudtak aludni?
Ebbõl a szempontból ez szokatlanul normális verseny volt: egyetlenegyszer kellett hajnalig dolgoznunk, a többi napon éjfélkor általában már be tudtuk fejezni a munkát. Persze, ez annak is köszönhetõ, hogy Balázsék mindig idõben beértek a táborba. 

Mi volt a legnehezebb feladat? 
Talán a váltócsere az elsõ táborhelyen. Azért is, mert miután kicseréltük, nem maradt tartalék, úgyhogy meg kellett javítani azt, amit kivettünk. Márpedig a váltójavítás a sivatagban életveszélyes, hiszen állandóan fúj a szél, és hordja a homokot – ilyen körülmények között pedig fogaskerekeket és tûgörgõs csapágyakat szerelni eléggé kockázatos mûvelet… De muszáj volt megtenni, hiszen tartalék váltó nélkül nem lehetünk a sivatagban. 

Az autó hogy bírta a 6500 kilométeres versenytávot? 
Egy teljes szervizre persze szükség lesz, de összességében teljesen normális kopások és elhasználódások vannak csak a Mokkán. 

Melyik alkatrészbõl fogyott a legtöbb? 
Levegõszûrõt biztonsági okokból minden nap cseréltünk, ami pedig az alkatrészeket illeti: a marokkói sziklás, köves pályák „rosszvoltából” alsó trapézból fogyott a legjobb – ötöt cseréltünk. 

Hogy mûködött a csapat? 
Összeszokott brigád vagyunk, nagyon jó volt az összhang közöttünk az egész verseny során, aminek különösen örültem. 

Adott extra feladatot, hogy hosszú idõ után újra versenyben volt a csapat kamionja? 
Az elsõ napokban Darázsi Zsozsóéknak is volt gondjuk: hátsó laprugót kellett cserélni, ráadásul nem volt tartalék, úgyhogy ott helyben kellett megoldani a pótlást. Szinte csodával határos módon találtunk méretben azonos laprugókat az egyik marokkói faluban, és abból raktunk össze egy köteget. A kamiont alapvetõen Darázsi Zsozsó és Szalai Norbi tartotta rendben, de ha úgy alakult, besegítettünk egymásnak – mi a laprugó-, õk a váltócserébe. 

Melyik volt a verseny legjobb része? 
Nekem személy szerint az, amikor az autó átgurult a dobogón, és újra célba értünk a Rózsaszín-tó partján…

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
16. AFRICA ECO RACE – A kaland elkezdődött
156 résztvevővel és 121 járművel Monacóból elstartolt a 16. Africa Eco Race! December 28-án hivatalosan elindították a 16. Africa Eco Race-t Monacói Hercegségéből. Diane Thierry-Mieg, Thierry Sabine (a Paris-Dakar alapítójának) felesége, valamint Jean-Louis Schlesser, az Africa Eco Race igazgatója adták meg a rajtjelet egy érzelmekkel és szenvedéllyel teli ceremónia keretében. Az Africa Eco Race átszelvi […]
Olvasd tovább
2024-12-29
Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
Olvasd tovább
2024-12-20
Új helyszínen a regisztráció!
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
Olvasd tovább
2024-08-08