LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Palik továbbra is lendületben

A keskeny hegyi pályákon kijelölt szakasz nem volt olyan könnyû, mint amilyennek ígérték a szervezõk

Ahhoz képest, hogy a rendezõk úgy tartották, viszonylag könnyû szakasz vár a mezõnyre a szünnap után, a versenyzõknek nem ez volt a véleményük. A kanyargós hegyi pályát mindannyian nehéznek találták – de legalábbis olyannak, amelyen végig száz százalékosan kellett koncentrálni.

A ralis jellegû szakaszon értelemszerûen Carlos Sainz vitte a prímet az autósoknál, míg a motorosoknál Cyril Despres, a kamionosoknál pedig Gerard de Rooy volt a leggyorsabb.

Ami a magyarokat illeti Palik László és Darázsi Gábor továbbra is lendületben van – 13. helye a valaha volt legjobb magyar autós részeredmény. Pedig a tavaly az év autóversenyzõjének választott pilóta egyáltalán nem érezte, hogy olyan pokoli gyors lett volna. „Nehéz nap volt, végig maximálisan kellett koncentrálni. Nem lehetett megbeszélni a tapasztalatokat, vagy egyszerûen csak nyugodtan inni, mert annyira gyorsan követték egymást a kanyarok” – mondta az összetettben 12. Palik, aki jó néhány ellenfelét megelõzte a szakaszon.

Ebben mégsem õ volt a legeredményesebb, hanem a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros, amely 26 (!) riválisát utasította maga mögé. Ez hihetetlenül magas szám.

„A mostani Dakaron biztosan ez az elõzési rekordom – mondta Szalay. – Hiába engedtek el az elsõ jelzõdudára a riválisok, elõször utol kellett érni õket, ami a porban egyáltalán nem volt egyszerû feladat. Többször nullára kellett fékezni annak érdekében, hogy ne legyen baj. Márpedig azt nem akartam, mert túl mélyek voltak a szakadékok és túl sok mindenkit láttam felborulni.”

Liszi László és Fenesi József a szelektív 70. kilométerétõl kormányszervó nélkül autózott a kanyargós szerpentineken, s bizony a pilóta a szakasz végére már alig bírta felemelni a kezét. Nem csoda, a terhelést körülbelül ahhoz lehetne hasonlítani, mintha két negyven kilós súlyzót mozgatott volna körülbelül négy órán keresztül.

A motoros Dési János nem akart kockáztatni – miután kétszer majdnem elesett a rendkívül csúszós pályán, visszavett egy kicsit a tempóból, számára ugyanis az a legfontosabb, hogy ha már idáig eljutott, akkor elérjen a célig is. „Ez a Dakar sokkal nehezebb, mint a két évvel ezelõtti” – összegezte véleményét a pilóta.

A kamionosoknál Szaller Zoltán továbbra is fegyelmezetten száguld: 11. helyen áll az összetettben, kategóriájában (a nem épített versenykamionok között) pedig vezet! Vagyis kizárólag gyári csapatok elõzik meg õt.


(A Nemzeti Sport engedélyével – fotó: www.palikracingteam.com)

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13