A keskeny hegyi pályákon kijelölt szakasz nem volt olyan könnyû, mint amilyennek ígérték a szervezõk
Ahhoz képest, hogy a rendezõk úgy tartották, viszonylag könnyû szakasz vár a mezõnyre a szünnap után, a versenyzõknek nem ez volt a véleményük. A kanyargós hegyi pályát mindannyian nehéznek találták – de legalábbis olyannak, amelyen végig száz százalékosan kellett koncentrálni.
A ralis jellegû szakaszon értelemszerûen Carlos Sainz vitte a prímet az autósoknál, míg a motorosoknál Cyril Despres, a kamionosoknál pedig Gerard de Rooy volt a leggyorsabb.
Ami a magyarokat illeti Palik László és Darázsi Gábor továbbra is lendületben van – 13. helye a valaha volt legjobb magyar autós részeredmény. Pedig a tavaly az év autóversenyzõjének választott pilóta egyáltalán nem érezte, hogy olyan pokoli gyors lett volna. „Nehéz nap volt, végig maximálisan kellett koncentrálni. Nem lehetett megbeszélni a tapasztalatokat, vagy egyszerûen csak nyugodtan inni, mert annyira gyorsan követték egymást a kanyarok” – mondta az összetettben 12. Palik, aki jó néhány ellenfelét megelõzte a szakaszon.
Ebben mégsem õ volt a legeredményesebb, hanem a Szalay Balázs, Bunkoczi László páros, amely 26 (!) riválisát utasította maga mögé. Ez hihetetlenül magas szám.
„A mostani Dakaron biztosan ez az elõzési rekordom – mondta Szalay. – Hiába engedtek el az elsõ jelzõdudára a riválisok, elõször utol kellett érni õket, ami a porban egyáltalán nem volt egyszerû feladat. Többször nullára kellett fékezni annak érdekében, hogy ne legyen baj. Márpedig azt nem akartam, mert túl mélyek voltak a szakadékok és túl sok mindenkit láttam felborulni.”
Liszi László és Fenesi József a szelektív 70. kilométerétõl kormányszervó nélkül autózott a kanyargós szerpentineken, s bizony a pilóta a szakasz végére már alig bírta felemelni a kezét. Nem csoda, a terhelést körülbelül ahhoz lehetne hasonlítani, mintha két negyven kilós súlyzót mozgatott volna körülbelül négy órán keresztül.
A motoros Dési János nem akart kockáztatni – miután kétszer majdnem elesett a rendkívül csúszós pályán, visszavett egy kicsit a tempóból, számára ugyanis az a legfontosabb, hogy ha már idáig eljutott, akkor elérjen a célig is. „Ez a Dakar sokkal nehezebb, mint a két évvel ezelõtti” – összegezte véleményét a pilóta.
A kamionosoknál Szaller Zoltán továbbra is fegyelmezetten száguld: 11. helyen áll az összetettben, kategóriájában (a nem épített versenykamionok között) pedig vezet! Vagyis kizárólag gyári csapatok elõzik meg õt.
(A Nemzeti Sport engedélyével – fotó: www.palikracingteam.com)