A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs körülbelül egy órán keresztül futamgyõztesnek érezhette magát a Baja Eurocarpaticán, az országos bajnokság erdélyi viadalán. Az Opel Antara RR-rel autózó páros egész hét végén technikai gond nélkül, hibátlanul autózott, miközben az ellenfelek hullottak, mint a legyek, Szalayék rendkívül kiegyensúlyozottak voltak.
A verseny záró napjára mindössze egyetlen szakaszt írtak elõ a szervezõk – az azonban 90 kilométeres volt, és nemcsak a versenyzõket tette próbára, hanem az autókat is. A sziklás erdei utakon mindenkinek nagyon kellett koncentrálnia, Szalayéknak azonban ez nem okozott gondot, hiszen a Dakar-rali marokkói részén pont ugyanilyen szakaszok vannak.
Az éllovas Kis Sándor technikai gondja (25 perc veszteség) után az Opel-páros átvette a vezetést, és meg is tartotta a célba érkezésig. Hogy mégsem övék lett a gyõztesnek járó 40 pont, az néhány centin múlott.
No nem a pályán, hanem azon kívül. A technikai bizottság az autó jobb elsõ rugóútját hosszabbnak találta a megengedett 25 centiméternél, ez pedig szankciókat vont maga után.
„A szervizcsapat esküszik, hogy reggel még huszonöt centi volt a rugóút, talán a köves pálya, a gyors tempó és a nagy megterhelés nyomhatta feljebb az ütésgátlót – mondta Szalay. – Semmiféle elõnyünk nem származott a hosszabb rugóútból, sõt, a hosszabb rugóút akár még veszélyes is lehetett volna a féltengelyre. De nincs mit tenni, a szabály az szabály, az pedig kimondja, a technikai eltérés büntetést von maga után. Sajnálom, mert élvezetes verseny volt, jóízût autóztunk.”
A csapat egyelõre nem döntött arról, hogy fellebbez-e a felügyelõ testület döntése ellen.