A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs éppen úgy kezdte az idényzáró Retro Rádió Nagykálló-kupát, ahogyan szerette volna. Másodikként ért célba az 5 kilométeres, bemelegítõ szakaszon, ami azt jelenti, hogy nem kell az elsõ helyen rajtolnia (és keresnie, takarítania az utakat), viszont ott liheghet a fõ rivális Fazekas Károly nyakában. Egy másodperc köztük a különbség az elsõ szakasz után, vagyis szinte semmi.
Igaz, a végén ez is elég lehet az elsõ helyhez, a bajnoki címhez. De addig még két nap hátravan. S ki tudja, ki vezet, ki nevet a végén?
Nehéz lenne amúgy megmondani, az lepte-e meg jobban a mezõnyt, hogy a szervizpark idõrõl idõre érdeklõdõ, autogramvadász iskolás csoportokkal telt meg (kuriózum a tereprali errefelé, most vendégeskedik itt elõször a mezõny), vagy az, hogy az öt kilométeres bemelegítõ szakasz homokos talajon, konkrétan egy homokbányában zajlott.
„Abszolút nem készültünk homokos talajra, legalábbis én biztosan nem – vallotta be az Opel Dakar Team bajnoki címvédõ pilótája. – Ha tudjuk, egészen más guminyomással megyünk, hiszen a fogós homok azt kívánta volna. Ha õszinte akarok lenni, az eredménnyel teljesen elégedett vagyok, nem szerettünk volna elsõként rajtolni, ideális, hogy bár másodikok vagyunk, nem kerültünk hátrányba. Ami a homokbányát illeti: a mély homokban nagyon jól csúszott az autó, nagyon élveztük a száguldást.”
Az igazi küzdelem persze szombaton kezdõdik – a péntekinél jóval hosszabb (16, illetve 59 kilométeres) szakaszokkal, amelyeken már lehetõség lesz nagyobb különbséget kovácsolni. S a bajnokaspiránsok (Fazekast és Szalayt négy pont választja el az összetettben) éppen erre készülnek.
Az Opel Dakar Team színeiben további két páros állt rajthoz a viadalon. Közülük a Vörös Ferenc, Boros László Attila kettõs az ötödik helyen zárta a napot.
„Nagyon technikás, jó pályát jelöltek ki a szervezõk, megmondom õszintén, nagyon élveztük az autózást – mondta a navigátor, Boros László Attila. – Életünkben elõször találkoztunk homokos pályával, ami az autónknak is feküdt és Vörös Fecának is. Két hónapja ültünk legutóbb versenyautóban, s nagyon hiányzott, már szinte elvonási tüneteink voltak. Most meg, hogy visszaültünk, olyan, mintha ki sem szálltunk volna. Szeretnénk mindenképpen végigmenni a versenyen.”
A csapat másik párosa, Apáthy Zoltán és Erõs Gábor kilencedikként zárta a napot, s mondhatjuk, gondjai voltak a gumiválasztással.
„Technikai újításként új gumit tettünk fel – viccelõdött Apáthy. – Csak az volt a baj, hogy sárra való, bütykös gumik voltak ezek, s mint ilyenek, homokra egyáltalán nem alkalmasak. De azért így is élveztük az autózást. Ez a néhány kilométer pedig még semmi – ez csak a bemelegítés volt.”
No igen, szombaton rögtön 6 szelektív szakasszal folytatódik a nagykállói verseny.
RETRO RÁDIÓ NAGYKÁLLÓ-KUPA, AZ OB 6. FUTAMA
Abszolút sorrend 1 szakasz után: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4×4 Off Road Club, BMW X5) 4:29, 2. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 1 másodperc hátrány, 3. Lukács András, Szegedi Ferenc (Klement Corvette Impala) 6 mp h., …5. Vörös Ferenc, Boros László Attila (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 16 mp h, …9. Apáthy Zoltán, Erõs Gábor (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 56 mp h.