Szalay Balázs nehezen tudta eldönteni, mi hátráltatta jobban szombaton: az allergia, vagy a por, amiben autóznia kellett, miután rendre utolérte az elõtte rajtolót. Végül abban maradt magával, ez is, az is jelentett néhány másodpercet pluszban.
Ehhez képest a helyezése nem rossz, sõt: a világkupa-értékelésben ötödik, az országos bajnokiban pedig második a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs.
„Még élek… – vázolta fizikai állapotát a magyar bajnoki címvédõ az esti célban. – Már éjszaka éreztem, hogy baj lesz, felébredtem, tüsszögtem, viszketett a szemem, reggel pedig már muszáj volt bevetni a szemcsepp-orrcsepp kombinációt ahhoz, hogy egyáltalán el tudjunk indulni. Közben sem javult a helyzet, minden tüsszentéskor – és nem volt kevés -, ösztönösen becsuktam a szemem és kiment belõlem az erõ, nehéz volt olyankor koncentrálni. Hát még százhúsz fölötti tempónál orrot törölni és megtartani az autót…”
Bunkoczi többfunkciós volt ezen a napon: nemcsak az itinert diktálta (az is adott elég feladatot), hanem a papírtörlõt is adagolta és biztatta pilótáját – a port pedig közösen nyelték.
„Az volt a baj, hogy hiába értük utol kétszer is a román Casuneanut, megelõzni nem tudtuk. A szûk úton ugyanis képtelenség volt elég közel kerülni hozzá – a pora mindig megállított, többször is nullára kellett fékeznünk. De ez is benne van a terepraliban. A délelõtti második szakaszon ráadásul eltört a hátsó difink, úgyhogy az utolsó tizennégy kilométert szinte lépésben tettük meg” – mondta az Opel Dakar Team pilótája, aki a gondok ellenére élvezte a szombati napot.
Azt mondja, a célban jó kis beszélgetések folytak a versenyzõk között, a délutáni elsõ szakasz után például arról, hogy egy hatalmas ugrató nem volt benne az itinerben: a végén mindenki azt tárgyalta, hogy jutott át rajta. Ki-ki vérmérséklete szerint: tényszerûen, vagy kiszínezve a történteket.
S hogy milyen taktikát választ a záró napra Szalay?
„Sajnos csak két, nem túl hosszú szakaszt jelöltek ki vasárnapra, ami azt jelenti, hogy nem lesz könnyû dolgunk, ha meg akarjuk elõzni Fazekas Karcsit, de azért megpróbáljuk” – ígérte a pilóta. Már csak azért is megéri, mert ha sikerül, az utolsó ob-futam eredményétõl függetlenül megvédhetné a bajnoki címét. Ezen persze egyelõre korai gondolkodni…
Az Opel Dakar Team másik kettõse, a Rónai Péter, Galambos Tamás duó a magyar értékelés ötödik helyén száguld – küzdve az elemekkel és önmagával.
„Rendesen belecsaptunk a lecsóba, küzdelmes, nehéz pályákat jelöltek ki a rendezõk, különösen az újrakezdõknek… – utalt arra Rónai, hogy tavaly novemberben ült legutóbb versenyautóban. – Nem volt kalandunk, próbáltunk vigyázni az Antarára, mert így, elsõre mindent annak rendeltünk alá, hogy célba érjünk. Lehetne kockáztatni, >vagy-vagyra< menni, de láttunk egy két autót az út szélén, ami óvatosságra intett.”
A versenybõl még két szelektív szakasz van hátra, vasárnap azokon fejezi be a világkupa-versenyt (és persze az ob-futamot is) a mezõny.
HUNGARIAN BAJA, VK-FUTAM EGYBEN AZ OB 5. VERSENYE, GYÕR
A vk élmezõnye 5 szakasz után: 1. Leonyid Novickij, Andreas Schulz (orosz, német, BMW X3) 2:39:35, 2. Zapletal, Ourednicek (cseh, BMW X3) 35 másodperc hátrány, 3. Gadaszin, Schemel (orosz, G-Force Proto) 1:31 p h., …5. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 5:52 p h.
Az ob élmezõnye 5 szakasz után: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4×4 Off Road Club, BMW X5) 2:44:06, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 1:21 p h., 3. Korda, Tóth Gy. (Magyar MSE, Nissan Pickup) 6:59 p h., …5. Rónai, Galambos (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 30:26 p h.