LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Por és homok

Egy 5 km-es szuperspeciállal indult a Prohun 500, a Gyulán megrendezésre került magyar tereprali OB negyedik futama.

A hivatalos rajtceremónia 16:30-kor vette kezdetét, de fordított rajtsorrendben indították a versenyzõket, így a quadosokat és a motorosokat követte a Challenge, majd a H-csoport, utoljára pedig a T-kategória rajtolt el.

A táv már önmagában is nagyon kicsi volt, ám még sûrûbbé tette az eseményeket, hogy az 5 km-t három körben kellett teljesítenie a mezõnynek. A pályát Kétegyháza település mellett egy homokbányában jelölték ki, így mire a T csoport sorra került, a puha homokban kimélyültek a nyomvonalak. Az utolsó körök a gyorsabb autóknak jutottak, emiatt egyszerre öt autó is a pályán tartózkodott, ami talán nem a legjobb döntését tükrözi a szervezõbizottságnak.

A Szalay Dakar Team két Opel Antara RR autóval állt rajthoz, a Szalay-Bunkoczi páros a harmadik, a Rónai-Galambos duó pedig a 11. helyen végzett. Szalay kétes érzelmekkel zárta a napot: „Nagyon meglepett ez a rajt, mert már öten voltak a pályán, amikor minket indítottak. Azt hittem, ennyi autónál késleltetik a rajtot, hiszen a pálya nagyon rövid volt és a körözés miatt a por megállt a pályán. Minket rárajtoltattak a Lukácsra, akinek a pora miatt már az elsõ kanyarban meg kellett állnunk. A prológot azon a ponton el is veszítettük, de miután Lukács befejezte a körét, utána jó tempót autóztunk. A pálya egyébként nem lett volna rossz, mély homok volt, amit még kedvelek is. Talán egy picit jobban leengedhettük volna a kerekeket, de azért az autó így is jól ment a homokon.”  

Rónainak még nincs tapasztalata homokon, viszont nagyon tetszett neki ez az elem. „Szuper az autó, nagyon jó a futómûve, a fiúk igazán jó irányba állították be. Szokatlan volt visszaülni a nagy Antarába, mert Romániában még a kis Antarával versenyeztünk és vissza kell szokni a lóerõ dömpingbe. Szerintem a pálya nyomvonala ideális és nézõbarát volt, de nagy kár, hogy az autókat nagyon sûrûn engedték a pályára. Nem értem, hogy miért kellett 6-7 autónak egyszerre a pályán tartózkodnia. Emiatt egyetlen tiszta kört sem tudtunk autózni, mert folyton porban kellett mennünk, ami nem volt jó sem a közönségnek, sem nekünk. Ennek ellenére jó kis menetnek éreztem, a nyomvonal nagyon el lett találva.” – nyilatkozta Rónai Péter.

Holnap 07:30-kor indul a nap, délelõtt és délután két-két szelektívet (42 és 96 km) kell teljesítenie a mezõnynek. Ez már a Gyula környéki települések között zajlik majd, Méhkerék, Doboz és Sarkad érintésével. A homoknak búcsút intünk, jönnek a jól megszokott földutak.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13