Szalay Balázs és Bunkoczi László a rajt elõtt még azt hitte, a hõséggel gyûlik meg leginkább a baja a magyar világkupa-futam, a Hungarian Baja elsõ napján. Nos, nagyot tévedett. A legnagyobb ellenfél ugyanis nem a forróság volt, nem is a nemzetközi élmezõny tagjai, hanem a por.
„Már a rajt elõtt éreztem, hogy lesz egy kis gond, mert Zdenek Porizek elõttünk ugrálva távozott a rajtból – látszott, hogy valami gondja van -, majd eltûnt az egyik bokor alatt. Utóbb valamennyire felgyorsult, de így is olyan port csinált elõttünk a bokrok között, hogy alig láttunk valamit, többször is le kellett fékeznünk, egyszer meg majdnem elakadtunk egy pocsolyában, mert látni nem láttam, azt meg, hogy Laci mit mond, nem hallottam, ugyanis nem mûködött az átbeszélõ. Mindent egybevetve ebben, fõleg a szakasz második része nem volt túl sportos számunkra” – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs, aki nem volt különösebben boldog, hiszen a rajtpozíciója miatt alighanem szombaton is kap majd egy kis port.
S hogy mennyire zavarta meleg? A rajt elõtt még azon poénkodott, beszerelték a „mexikói klímát” (Ez úgy néz ki, hogy kinyitják az ablakot, kiteszik a kezüket és magukra irányítják a levegõt…), utóbb azonban elmondta, a rajt elõtt és a célban érezte mindössze, hogy mekkora a forróság Gyõr környékén, közben az adrenalin szinte teljesen elfeledtette vele.
„Sajnos a rajtsorrend sokat számít majd szombaton is, mert ha utolérsz is valakit, semmiképpen sem tudod megelõzni a porban, ezeken a szûk utakon. De azért igyekezni fogunk” – ígérte az Opel Antarával száguldó Szalay.
Az Opel Dakar Team másik párosa, a Rónai Péter, Galambos Tamás duó a magyar értékelésben szerepel a viadalon, s ott a hetedik helyen áll. Érdekesség, hogy Rónaiék tavaly novemberben versenyeztek utoljára (éppen ezeken a pályákon), úgyhogy „mélyvíz” volt nekik ez a technikás pálya és ez a hatalmas por, de sikerrel vették az akadályt.
„Elsõre nem volt rossz, fõleg ahhoz képest, hogy milyen régen mentünk már, de Tamás nem jött zavarba, nagyon jól mondta az itinert. A szakasz technikás volt, minden volt rajta, csak éppen egyenes nem. Féltávtól a port is kaptuk rendesen, attól kezdve csak poroszkáltunk, hogy ezzel a hülye szójátékkal éljek, de tényleg, néha nullára kellett lefékezni.”
Mások is ezzel a problémával küzdöttek, igazából csak azok voltak elégedettek, akik elsõként rajtoltak. Az a furcsa helyzet állt elõ, hogy két elsõ rajtoló is volt, mert miután elment a világkupa mezõnye (ott Leonyid Novickij rajtolt elsõnek), tíz perccel késõbb indították azokat, akik csak a magyar értékelésben szerepelnek (ott pedig Korda Erik indult az élrõl).
HUNGARIAN BAJA, VK-FUTAM, AZ OB 5. VERSENYE, GYÕR
Abszolút sorrend a vk-ban: 1. Leonyid Novickij, Andreas Schulz (orosz, német, BMW X3) 4:48, 2. Zapletal, Ourednicek (cseh, BMW X3) 2 mp h., 3. Gadaszin, Schemel (orosz, G-Force Proto) 7 mp h., …7. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 28 mp h.
Abszolút sorrend az ob-ban: 1. Korda Erik, Tóth György (Magyar MSE, Nissan Pickup) 4:49, 2. Fazekas, Horn (4×4 Off Road Club, BMW X5) 9 mp h., 3. Lukács, Szegedi (Váci Autó SE, Klement Corvette) 18 mp h., …5. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 27 mp h., …7. Rónai Péter, Galambos Tamás (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 55 mp h.