A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõs útra kelt Egyiptomba, ahol vasárnap és hétfõn az adminisztratív és technikai ellenõrzés vár a csapatra (az Opel Mokka egyenesen Abu-Dzabiból, az elõzõ világkupa futam helyszínérõl érkezett egy hatalmas komp gyomrában), kedden pedig elkezdõdik az ötnapos sivatagi száguldás, a Fáraó-rali.
A világkupa-sorozat összes futamán nívós mezõny gyûlik össze, a Fáraó-rali sem kivétel ez alól: Szalaynak össze kell mérnie gyorsaságát a kétszeres Dakar-gyõztes Nasszer al-Attijah-hal, a szaúd-arábiai Jazid al-Radzsival, a vk-gyõztes Vlagyimir Vasziljevvel, vagy éppen a síugrásban világbajnok Adam Malysszal.
„A mezõny egyetlen tagja sem ismeretlen számomra, úgyhogy biztosan nem lesz könnyû dolgunk, de ha azt kérdezik, mi a célom, akkor természetesen a gyõzelem, mint mindig” – mondta Szalay, s egy versenynek valóban csak így lehet nekivágni, még akkor is, ha a riválisok között szép számmal vannak gyári pilóták.
Régi-új navigátora, Laklóth Aladár (az állandó mitfahrer, Bunkoczi László rehabilitációját tölti az Africa Race-en elszenvedett sérülése után) azt mondja, õ elégedett lenne a top tízbe kerüléssel, s azzal, ha gyorsan vissza tudna rázódni, hiszen több mint 12 éve nem versenyeztek együtt. Nekik kettejüknek egyébként szép emlékeik vannak Egyiptomról, hiszen 2002-ben megnyerték a Fáraó-ralit. Laklóth azóta nem indult ezen a viadalon, s Szalay is csak egyszer, de már annak is több, mint tíz éve.
Arra azonban még mindketten jól emlékeznek, hogy errefelé gyönyörû a sivatag, ugyanakkor rejt is nehézségeket magában – a katedrál-dûnéket például azért hívják így, mert akkorák, mint egy katedrális…