Tulajdonképpen egy második pihenõnap volt a versenyzõk számára a szerdai, hiszen nem volt mért szakasz – a terrorfenyegetettség miatt megváltoztatott programban ezen a napon mindössze egy 280 kilométeres összekötõ szakasz szerepelt.
Nem kellett hatkor kelni, az elsõ szervizcsapatok is csak 9 órakor hagyták el a nemai tábort , a versenyzõk pedig még késõbb: Szalay Balázs és Bunkoczi László például csak 13 óra 22 perckor.
A versenyzõ-csapatfõnöknek volt ideje értékelni az eddigieket.
„Elégedett vagyok, mert az egész csapat versenyben van: a kamion, az autó és a MOL által támogatott motorosok is – három különbözõ ország fiai – mondta Szalay Balázs. – Jaroslav Katrinakra különösen büszke vagyok, hiszen neki jó esélye van arra, hogy a top tízben végezzen a motorosok között, márpedig 245 pilóta közül (ennyien rajtoltak el Lisszabonban) ez több mint parádés. És a többiek is remekül szerepelnek, úgy érzem, sikerült nagyon jól összeválogatni a regionális MOL Dakar Team tagjait.”
Szalay elmondta, a csapat többi motorosára is motiváló erõként hat Katrinak teljesítménye, afféle példaképnek tekintik a pilótát, aki évekkel ezelõtt már szakaszt is nyert a Dakaron, és tényleg olyan, mint egy gép: így a 12. nap után sem látszik rajta a fáradtságnak még a jele sem.
Kátai Péter is tartja magát ahhoz a fogadalmához, hogy az idén nem kockáztat fölöslegesen: 24. helye az eddigi legjobb magyar összetettbeli eredmény. Emanuel Gyenes a csapat újonca, õ még sohasem indult ezen a nagyszabású sivatagi versenyen, de becsületére legyen mondva, hogy nagyon gyorsan alkalmazkodott a körülményekhez, beilleszkedett a csapatba, a mezõnybe. Összetettbeli 54. helyezésével a versenyben lévõ mezõny elsõ harmadához tartozik.
„Külön örülök annak, hogy az Opel Antara még versenyben van – folytatta Szalay – annak meg pláne, hogy bár nem volt idõnk a Dakar elõtt komolyabb tesztre, nagyon jól bírja a sivatagi körülményeket. Lekopogom, de eddig semmi komoly technikai gond nem volt vele. Eddig mindössze kétszer vesztettünk hosszabb idõt, ami egy ilyen hosszú viadalon, mint a Dakar, elenyészõ.”
Szalay még elmondta, bár a csapat nagyobb létszámú, mint valaha, olajozott gépezetként mûködik, mivel mindenki tudja a dolgát. A General Motors off road menedzsere is tiszteletét tette a csapatnál, sokat beszélgetetett Szalayval, és megdicsérte a csapatot az elvégzett munkáért, azért, hogy ilyen ütõképes versenyautót épített. Abban is megegyeztek, hogy a jövõben együtt dolgoznak majd az Antara motorjának fejlesztésében.
„A csapat versenykamionja Darázsi Zsolt vezetésével is nagyon jól áll az összetettben, a vége elõtt négy nappal még nem volt ilyen jó pozícióban (a 17. helyen áll), és az MAN is jobban bírja most a gyûrõdést, mint a korábbi években” – tette még hozzá a csapatfõnök.
A Szalay Dakar Teamnek egyébként kedden volt extra oka is az ünneplésre: az egyik szervizesnek, Kovács Miklósnak kisfia született…