Cyril Despres két szakaszgyõzelemnél tart a Dakar-ralin. Igaz, csak a második, a hétfõi szakasz céljában ünnepelt gyõztesként a címvédõ francia, vasárnap ugyanis azt hitte, legyõzte õt „vízhordója” Ruben Faria. Igaz, a portugál az idõeredmények alapján gyorsabb is volt nála, csakhogy utóbb kiderült, hogy gyorshajtásért egyperces büntetést kapott, ami visszasorolta õt a második helyre.
Így azután Despres kettõbõl kettõnél tart – csakúgy, mint az autósoknál Carlos Sainz – más kérdés, hogy elõnyét túlzás lenne veretesnek nevezni. De nem is most alakulnak ki a szabad szemmel jól látható különbségek – ezzel mindannyian pontosan tisztában vannak. Tartalékolnak is a sivatagra (a rettegett Atacamában az idén hét napot töltenek el), a murvás pályákon csak próbálják egy kicsit óvni a technikát a sziklák között.
Erre utalt Despres és kedves ellensége, Marc Coma is.
A francia egyébként nagyon jól összefoglalta a történteket: „Olyan volt ez a szakasz, mint egy háromszáz kilométeres óriás-mûlesiklás, ugratókkal teletûzdelve…” A harmadik helyen David Casteu érkezett a Shercóval, s bár az eredménye remek, egy versenyzõ sem volt a táborban, aki irigyelte volna. A francia ugyanis még a nyitó napon elütött egy nézõt a szelektív szakaszon, s folyamatosan azon járt az agya, vajon mi lehet vele. Nos, szerencsére megúszta bordatöréssel, de nemcsak neki volt rossz napja, hanem a sértetlen franciának is. Az autósok mezõnyében továbbra is Carlos Sainz hódít a ralis típusú, technikás, ugyanakkor nagyon gyors szakaszokon. A spanyol Matador egy percet vert csapattársára, Nasser al Attiyah-ra, mögöttük azonban ott jött szorosan a BMW képviseletében Stéphane Peterhansel.
Sainz nem volt elégedett, azt mondta, rengeteg idõt veszített amiatt, hogy nem mûködött rendesen az ablaktörlõje, úgyhogy tíz kilométert meglehetõsen korlátozott látási viszonyok között tett meg. És még így is nyert… Képzelhetik, mekkora volt a fölénye. Nasser Al Attiyah az autója erõtlenségére panaszkodott – még az elsõ napon áthajtott egy nagyobb vízátfolyáson, ami miatt valami gondja akadt a motorral, s ezt úgy tûnik, nem sikerült megoldani, mert a katari elég fancsali képet vágott a célban.
A Volkswagennek ezt leszámítva sem volt tökéletes napja: Mark Miller akkorát esett, mint egy ólajtó, összetörte a Touareget, félig elhagyta az ajtót és a motorháztetõ is leszakadt. Sok idõt veszített, de a csapatfõnök Kris Nissen azt nyilatkozta, az elsõ hírek szerint tudja majd folytatni a küzdelmet, hiszen a csapat rendbe tudja hozni az autó sérüléseit. Az egyetlen magyar versenyzõvel kapcsolatos jó hír, hogy Horn Albert a második szakaszt is teljesített a horvát Drazen Curic oldalán – a páros az összetettben a 30. helyet foglalja el, ami a technikai hátterét tekintve kisebb csodával ér fel, de finoman fogalmazva is meglepetést jelent.