A Szalay Dakar Team a mai napon a Hotel Stadionban mutatta be az új Opel Frontera autóját. A sajtótájékoztatón jelen voltak a Szalay Dakar Team tagjai, Papp Tamás, a MOL Dynamic kenéstechnikai szakértõje, Suga János, a Motorola Értékesítési és Marketing Igazgatója, valamint Dömötör Miklós, a Hotel Stadion Igazgatója.
Szalay Balázs:
Az egész autót újjáépítették már az alapoktól kezdve, speciális felfüggesztést, osztómûvet, versenysebességváltót (XTRAC) építettek bele, de külsõre nem változattak rajta. Azonban a súlya könnyebb lett a kategóriájában elõírtnál, így nehezékeket helyeztek bele, mellyel optimalizálták a jármû egyensúlyát. A Marokkó Rally rendkívül változatos szakaszokból fog állni: lesz homokdûnékkel teli, sziklás, és hegyvidéki terep, az útvonal keresztül vezet az Atlasz-hegységen. A versenyzõk hatból négy napon nem használhatnak GPS-t, akkor csak a térképekre és saját intuícióikra hagyatkozhatnak. Három magyar páros vesz részt a versenyen: a Kiss Sándor, a Palik László és a Szalay Balázs vezette csapat.
Szalay Balázs szólt még néhány szóban a 2005-ös Dakar Rallyról is, valamint bejelentette, hogy csapatával benevez a versenyre, amely elmondása szerint ugyanolyan hosszú lesz, mint 2004-ben, annak ellenére, hogy két országgal kevesebb szerepel az útvonalban. A hagyományoknak megfelelõen a cél ismét a senegali Dakarban lesz. Azonban most már nem csak a táv megtételére összpontosítanak, hanem a minél jobb helyezés elérését tûzték ki maguk elé. Örülnek, hogy a Marokkó Rallyra elkészült az autó, hiszen már most elkezdhetik tesztelni az autót, mert a Dakarig már csak kisebb változtatásokat és beállításokat kívánnak eszközölni. Az autón eddig végrehajtott változások átlagosan 20%-kal javították a menetteljesítményt. Ez vonatkozik a gyorsulásra, a végsebességre és a fordulékonyságra.
A sajtótájékoztató végén Szalay Balázs köszönetet mondott partnereinek a támogatásért, külön kiemelve a Gillette, a MOL és a Danubius Hotels segítségét a rendezvény lebonyolításához.
Papp Tamás:
Bemutatta a MOL Dynamic új termékcsaládját, melyek között vannak speciálisan adott motorcsaládokhoz optimalizált változatok. Ezek az új fejlesztésû motorolajok a világ számos szabványügyi szervezetének a döntéseivel összhangban akár 30.000-50.000 km-es futásidõ után is megõrzik viszkozitásukat. Továbbá bejelentette, hogy a MOL speciálisan a Szalay Dakar Team igényeihez igazodva fejleszt versenyolajat.
Bunkoczi László:
Elmondta, hogy már nagyon szeretett volna eljutni a Dakar Rallyra, és amikor ez teljesült is, alig várta a folytatást. Tovább nem is kell várnia, hiszen a Marokkó Rallyt tekinti a következõ nagy sivatagi megmérettetésnek, amely navigálás szempontjából nehezebb lesz, mint a Dakar Rally, nagyobb felkészülést és koncentrációt igényel.
Tagai Róbert:
Rendkívül jó benyomást tett rá a 2004-es Dakar Rally, hangoztatta, hogy ott átérezte a csapat szlogenjének tartalmát, azaz: egy cél – egy csapat. Elmondta, hogy alig várja a 2005-ös Dakar Rallyt, melyre már õ is tapasztalatokkal érkezik, mint a csapat többi tagja.
Suga János:
Jelképesen átadott Szalay Balázsnak egy V600-as Motorola mobiltelefont, és hozzátette, hogy a Motorola már 4 éve együttmûködik a Szalay Dakar Teammel és nagyon örülnek neki, hogy ezt a csapatot választották. Rendkívül gyümölcsözõ az együttmûködés, ami abból is látszik, hogy az internetes oldalainkról letölthetõ Szalay Dakar Teamrõl szóló multimédiás tartalmak rendkívül népszerûek.
Dömötör Miklós:
A Stadion Hotel igazgatója beszélt a Danubius Hotelsrõl, a Stadion Szálló a felújításáról, valamint a Szalay Dakar Team támogatásáról.
A Szalay Dakar Team ezúton hivatalosan is megerõsítette, hogy részt vesz a 2005-ös Dakar Rallyn, valamint a csapat kiegészül Perepatics Richárd motorversenyzõvel, akinek a szervizhátterét is õk fogják biztosítani.