Sárra, dagonyára számítanak – és örülnek neki. Mert sohasem volt még rossz vége annak, ha õk nagy esõzés után versenyeztek valahol.
Sõt, ez mindig inkább feléjük billentette a mérleg nyelvét.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a hét végén rajthoz áll a tereprali országos bajnokság második futamán, a bábolnai Fehérép-kupán, amelynek eredménye nem csupán a magyar értékelésbe számít bele, hanem a Közép-európai Zóna Trófeáéba is, így ezúttal is nemzetközi mezõny várható.
De visszatérve a sáros, csúszós terepre…
„Amikor nagy sár volt, nekünk mindig jól ment, elég csak azt említeni, hogy az egyik legnagyobb nemzetközi sikerünket, a Selyemút-ralin megszerzett második helyet is annak a nagy hajrának köszönhetjük, amelyet a sáros, csúszós, vizes-füves terepen produkáltunk. Úgy néz ki, a hétvégén is sár lesz, s remélem, most is jól jövünk ki a helyzetbõl” – mondta Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája, akinek nyilván azt a kérdést is feltettük, mi a siker titka az effajta rizikós terepen.
„Sárban egy apró hiba is azonnal megbosszulja magát, ezért nem szabad hagyni, hogy megcsússzon az autó” – árulta el Szalay, majd azt is hozzátette, a maratoni sivatagi megméretések után a néhány héttel ezelõtti bajnoki idénynyitón sikerült valamelyest visszarázódniuk a sprintversenyek ritmusába, úgyhogy a hétvégén szeretnének beleszólni a gyõzelemért folyó csatába.
A pénteken egy szuperspeciálissal kezdõdõ, majd szombaton és vasárnap 5-5 mért szakasszal zajló bajnoki futam össztávja 544 kilométer, amelybõl 303 kilométer a szelektív szakaszok hossza.