Szép számmal jelentek meg versenyzõk a rendezvényen, összesen 42 autó, 4 kamion, 11 motor és 23 quad teljesítette a mai szakaszt. A nemzetközi mezõnyt négy FIA prioritásos versenyzõ színesíti, eljött hozzánk a lengyel Holowczycz, aki még nem járt hazánkban, benevezett az orosz Gadasin és Novitskiy, valamint a német ralibajnok Matthias Kahle. Ezen kívül ellátogatott a magyar Bajara Jean-Luis Schlesser is, aki az Africa Race kamionos gyõztesének, Kovács Mikinek a meghívására érkezett.
A mai napon csak egy 6 km-es szuperspeciált kellett teljesíteniük a résztvevõknek, amit közvetlenül az 5-ös út melletti réten jelöltek ki. A pálya meglehetõsen cikk-cakkos volt, így nézõi szempontból tökéletesen követhetõ és látványos volt a jármûvek útvonala. A rendezõség döntése alapján korábban rajtolt a mezõny, ráadásul fordítottak a sorrenden, azaz kezdtek a motorosok, majd a magyar OB mezõnye, utánuk a kamionok és végül a FIA nemzetközi mezõny következett. A rövid szakaszt a rajtceremónia követte, ám idõközben leszakadt az ég, ami félbeszakította az eseményt.
A versenyzõk hamar túlestek a gyors szakaszon, a legjobb idõvel Holowczycz végzett, aki kerek 4 perc alatt teljesítette a távot. Szalayék az ötödik helyen végeztek, a magyar mezõnyben pedig a második helyet érte az idejük. „Nagyon rövid volt a mai szakasz, ráadásul nagyon lassan ment el az elõttünk lévõ pora, még szállingózott a kanyarokban, de nem volt zavaró, így nem tudom erre fogni az idõt, amit mentünk. Viszont a kanyarokat rengeteg helyen le lehetett vágni, amit sok versenyzõ megtett. Ott sok idõt tudtunk volna mi is nyerni, de ez még nagyon a verseny eleje, remélem, holnap még elõrébb tudunk lépni. Az autó nagyon jó és végre a fék is tökéletes, mert nem kell pumpálni. A második helyet is jónak ítélem, semmi rossz érzés nincs bennünk a helyezésünk miatt.” – számolt be Szalay Balázs.
Az Opel Dakar Team többi versenyzõje csak a magyar bajnokságban nevezett, az újonc Csejtei Tamás nagyon megszerette a terepralit, és nagyon várja a holnapi rajtot. „Nagyon tetszett a szakasz, és ami a legfontosabb, hogy mindvégig biztonságban éreztem magam és úgy tudtam kezelni az autót, ahogy szerettem volna. Az esetek 90%-ában sikerült tökéletesen vennem a kanyarokat, aminek nagyon örültem és kiélveztem az autózás minden pillanatát.” – mesélte a zenész.
A Várkonyi-Laklóth kettõsnek nemigen akadt alkalma a legutóbbi versenyen összeszokni, ugyanis mindjárt a futam elején borultak és feladták a küzdelmet. A pilóta ezért kitörölve emlékezetébõl a rossz élményeket, próbált az elsõ két verseny sikerére gondolni vezetés közben. Miután az elmúlt hetek részben nyaralással, részben az autó összeszerelésével teltek, nem tudott autóba ülni a borulás óta. Szépen teljesített a páros, nyugodt és kiegyensúlyozott autózással a negyedik helyen állnak a magyar értékelésben.
A magyar indulók közül a Rónai Péter-Galambos Tamás kettõs áll az élen, mögöttük az Apáthy Zoltán és Morvai Zoltán alkotta egység áll a második helyen 26 mp-ces különbséggel. „Probléma nélkül mentünk végig a szakaszon, mi is szerettük és az autó is szerette a pályát. Az új motor nagyon bevált, reméljük, holnap is megtarthatjuk a pozíciónkat” – nyilatkozta Rónai a nap végén.
Holnap kezdõdik az igazi küzdelem, ma csak a sorrend állt fel. Öt szakaszt kell majd teljesíteniük, melyek között csak egy szerviz lesz, leszámítva persze a szokásos, nap végi nagyszervizt. Összesen 227,76 versenykilométer vár rájuk, de a mai 6 km-es pálya kétszer is szerepel a programban egy 91,67, valamint egy 32,42 km-es táv mellett. Az esõ már ma este tiszteletét tette a helyszínen, lehûtve a levegõt, és ha az éjszaka folyamán tovább esik, feláznak a pályák és a füvön óriási csúszkálást rendeznek majd.