Olyan meleg volt, hogy alig kaptak levegõt az autóban. És persze nem csupán üldögéltek, hanem keményen megdolgoztak azért, hogy teljesítsék az Abu Dhabi Desert Challenge keddi versenynapját. Ha már a szervizcsapat egész éjjel dolgozott, hogy menetkész állapotba hozza az Opel Mokkát, ez volt a legkevesebb.
És kisebb-nagyobb nehézségek árán sikerült is.
A Szalay Balázs, Fabian Lurquin kettõs a 25. helyen ért célba a 279 kilométeres szakaszon, amely a gyári pilóták számára is tartogatott izgalmakat.
„A rajt elõtti pillanatok mozgalmasak voltak, mert bár egyetlen pillanatig sem volt kétségem afelõl, hogy a fiúk menetkész állapotba hozzák a Mokkát, reggel azért volt egy kis rohanás, hogy befejezzék a munkát. A Loctite ragasztónak igazság szerint tizenkét órát kellett volna száradnia, de nekünk nem volt annyi, csak kettõ, de beleöntöttük az olajat, és hála az égnek a hegesztés és a ragasztás együtt megtette a hatását. Igenám, de akkor már csak negyed óránk volt az indulásig, és még tankolni is kellett, így azután éppen abban a pillanatban érkeztünk meg a rajthoz, amikor már menni is kellett” – mondta Szalay, aki ezután az egész verseny legnehezebb szakaszával találta szembe magát.
S nem csupán a pálya miatt volt nehéz ez a nap, hanem azért is, mert 45 fokot mutatott a hõmérõ, ami a felhevült versenyautóban nyilván ennél is jóval több. Ehhez képest nem is volt olyan sok gondja a magyar, belga vegyes párosnak…
„Már rögtön a rajt után elkezdtünk elõzgetni, a huszadik kilométernél pedig nem is kellett párharcba bocsátkoznunk, mert vagy hatan ástak elõttünk. Ki tudtuk kerülni õket, nem sokkal késõbb azonban már sem jutottunk ki egy óriási kráterbõl. S mikor máskor, mint éppen déli tizenkettõkor, amikor a legjobban tûz a nap?! – tette fel a kérdést Szalay.
A navigátora, Fabian Lurquin is fanyarul mosolygott a felvetés hallatán.
„Igazából nem is kellett ásnunk, csak háromszor-négyszer berakni a kerekek alá a homokfutókat, de ez is nagyon sokat kivett belõlünk. Több mint tíz éve versenyzek, de ez volt a legmelegebb nap az életemben. Nem is éreztük magunkat túl jól, amikor visszaültünk a Mokkába, kicsit rázott a hideg mindkettõnket és én szédültem is egy kicsit” – vallotta be a belga navigátor.
Ez azonban nem akadályozta meg õket abban, hogy megálljanak egy motoros mellett, amikor azt látták, hogy szegény bajban van, a kiszáradás jeleit produkálja. Lelocsolták vízzel az arcát, adtak neki inni, és megnyomták a vészjelzõ gombot, hogy hívják hozzá a helikoptert.
„Ezután a szervizponton mi is megálltunk néhány percre, hogy a csapat vessen egy pillantást az autóra, mi pedig egy kicsit kifújtuk magunkat, és már mentünk is tovább. Elfáradtunk, de nagyon élveztük, hogy versenyben vagyunk” – mondta Szalay, aki az összetett helyezésre már nem figyel, a több mint 13 órás büntetés után nem is lenne értelme, csak megpróbálja a lehetõ legtöbbet kihozni a versenybõl hátralévõ további két szakaszból.
ABU-DHABI DESERT CHALLENGE
3. szakasz (össztáv: 511 km, ebbõl szelektív szakasz: 279 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 3:35:21.0, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 11:41.1 p h., 3. al-Qassimi, Marques (egyesült arab emírségekbeli, portugál, Toyota Hilux) 12:09.0 p h., …25. Szalay Balázs, Fabian Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 1:56:25.0 ó h. Motorosok: 1. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 3:38:49.0, 2. Coma (spanyol, KTM) 29.0 mp h., 3. Quintanilla (chilei, KTM) 3:04.0 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 10:50:25.0, 2. Vasziljev, Zsilcov 15:54.0 p h., 3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 30:40.0 p h., …29. Szalay, Lurquin 21:32:43.0 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma 11:05:05.0, 2. Goncalves 5:04.0 p h., 3.Sunderland (brit, KTM) 6:25.0 p h.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős visszatér a Szaharába! A magyar páros, amely számtalanszor bizonyított a világ különböző sivatagjaiban, ezúttal az Africa Race-en áll rajthoz, méghozzá a raid kategóriában. A mezőny december 28-án rajtol Monacóban, és a klasszikus Dakar-útvonalat követve Marokkót és Mauritániát átszelve január 12-én érkezik meg Szenegál fővárosába, vagyis Dakarba. A raid kategória […]
A szervezők nagy örömmel jelentik be, hogy a 16. Africa Eco Race regisztrációja új helyszínre költözik. Nem is akárhova Bordighera, Vallecrosia és Camporosso városába. 2024. december 27-től 28-ig Liguria először fogadja a rally-raid kategória előkészítő folyamatait. Bordighera, egy bájos város a liguriai parton, amely világszerte ismert és szeretett csodálatos történelmi központja miatt, Vallecrosia a gyönyörű […]
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait. Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]