„Ezt elbuktuk…” – mondta csalódottan Szalay Balázs a vasárnapi második szakasz után. A magyar bajnoki cím védõje vezetõ pozícióban kezdte az idénynyitó Aqua Palace-kupa utolsó napját, s több mint háromperces elõnye elég is lehetett volna a végéig, ám a második szelektív szakaszon megtörtént a baj.
„Túl gyorsan hajtottunk bele egy nagy víztócsába, amely az autó elejét kifordította, egyenesen bele egy vízzel teli árokba. Akárhogy igyekeztünk, nem és nem tudtunk kikecmeregni a gödörbõl, úgyhogy kiszálltunk. Laci kiállt a kötéllel az út szélére, de senki sem állt meg segíteni, úgyhogy füvet, szalmát raktunk a kerék alá, úgy jöttünk ki, sajnos közben elvesztegettünk közel tizennyolc percet” – mondta Szalay, akinek a navigátorára, Bunkoczi Lászlóra nagy jóindulattal sem lehetett állítani, hogy úgy nézett ki, mintha skatulyából húzták volna ki. Ugyanis derékig sáros volt, deréktõl felfelé meg vizes – a munka és a nagy lendülettel elhaladó ellenfelek megtették a hatásukat. De hát ilyen a navigátorok sorsa…
„Az utolsó szelektíven már minden rendben volt: jó idõt akartunk autózni, de a szakasz felénél utolértük Lónyaiékat, és hiába nyomtuk a sentinelt, nem vett észre, úgyhogy tizenhét kilométert autóztunk a porában. Nem tudtunk elõzni, úgyhogy nem kockáztattunk. Sajnálom, hogy ez lett a vége, mert most is úgy érzem, az Opel remek és mi is jól felkészültünk. A hiba miatt azonban csak saját magamat okolhatom, s ez rosszabb, mintha technikai gondunk lett volna. A pontok miatt azonban fontos volt végigmenni, a magyar értékelésben ugyanis a harmadiknak járó pontokat kapjuk” – mondta Szalay Balázs, aki a történtek után természetesen még nagyobb elánnal készül a következõ viadalra.
Az Opel Dakar Team másik párosa, Várkonyi Andrea és Laklóth Aladár a magyar értékelés hatodik helyén végzett, amivel a csinos híradós maximálisan elégedett volt, hiszen a verseny elõtt a top tízbe kerülés is álom volt számára.
A szombati kalandok után (defekt, elakadás, felnitörés, száguldás ész nélkül) a vasárnapi nap szinte eseménytelen volt a maga egy defektjével. „Nem is defekt volt, hanem a mély sáros szakaszon a gumi lefordult a felnirõl. Már nem voltunk messze a céltól, de muszáj volt kicserélni a kereket, mert elõttünk volt még egy halastó méretû pocsolya, amelyen felnin lehetetlen lett volna átkelni. Ehhez jött még, hogy a második szelektívtõl kezdve nem mûködött a második számú méterszámlálónk sem, ez azonban Aladárt egyáltalán nem zavarta össze, úgy mondta tovább az itinert, mintha mi sem történt volna” – mondta Várkonyi Andrea, aki az utolsó szakasz elõtt már igazán óvatos volt, ugyanis ha már eddig eljutott, semmiképpen sem szeretett volna a végén kiesni. Az égiek meghallgatták az imáit: a finisben jó tempót autózott a páros, annyira élvezetes volt, hogy már ezért megérte elindulni a futamon.
S hogy mennyit fejlõdött Andi az elmúlt idõszakban? Arról az idõeredményeken kívül Laklóth Aladár tudna a legtöbbet mesélni, hiszen õ nyert vk-futamot navigátorként, s többször is megjárta a Dakart, szóval van tapasztalata a terepralisokkal.
„Egyre csiszoltabb Andi stílusa, néha már egészen férfiasan fordultunk egy-egy kanyarba – látszik, hogy õ is élvezi az autózást. Arról nem beszélve, hogy lassan már rutinból jönnek neki olyan mozdulatok, amelyeken eleinte még gondolkodnia kellett” – dicsérte meg Laklóth Aladár a pilótáját.
AQUA PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA, HAJDÚSZOBOSZLÓ
Abszolút végeredmény a magyar értékelésben: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (Fazekas Motorsport, BMW X5) 3:17:15, 2. Korda Erik, Tóth György (Magyar Motorsport, Nissan Pickup) 2:33 p h., 3. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 17:05 p h., …6. Várkonyi Andrea, Laklóth Aladár (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 1:54:25 óra h.