Lepergett a Mohács Kupa mai elõírt adagja, mely összesen egy 7 km-es szuperspeciális szakaszt jelentett. Ez igen rövidnek számít a szelektívekhez képest, mégis tartalmasra sikeredett.
A versenyzõk gyorsan túlestek rajta, a leggyorsabban az Opel Dakar Team versenyzõi, a Szalay-Bunkoczi páros teljesítette a pályát 03:36 perc alatt. A meglepõ, hogy az elsõ öt helyen olyan szoros állás alakult ki, hogy 1-1 mp-ces különbséggel értek célba a versenyzõk. Szalayékat Kordáék követik, majd a harmadik helyen Fazekasék állnak, mögöttük a cseh páros Porizek irányításával, majd az ötödik helyen Murczinék állnak.
Szalay Balázs trükkösnek és alattomosnak találta a pályát, mert a kanyarokban árkok húzódtak, amelybe egy apró hiba miatt könnyen beleborulhatott volna bárki. Ráadásul voltak olyan kanyarívek a pályán, amelyek kifelé dõltek, így taktikás volt a technikájuk, kétszer ki is sodródtak.
Benik Balázs ért be közvetlenül az ötös csapatot követõen, õ birtokolja a hatodik helyet. A ralibajnok bemutatkozott a pályán, úgy kétkerékre rakta az autót, hogy egy paraszthajszál választotta el a borulástól. „Meleg volt a helyzet a harmadik kanyarban, de sikerült egyensúlyban tartanunk az autót. Nagyon tetszik egy a szakág, nagyon improvizatív és szokatlan, de új és igen érdekes. Az autó sokkal lágyabb, mint a raliautónk, nagyobb a rugózása, talán emiatt sikerült majdnem borulnunk egyet.” – nyilatkozta a pilóta. Benik nem tudott egyelõre kibontakozni a 7 km-es rövid szakaszon, valószínû, hogy holnap megmutatja nekünk, hogy vezet egy vérbeli ralibajnok.
Az Opel Dakar Team másik két egysége kicsit hátrébb végzett a mezõnyben, Morvai Zoltán és Apáthy Zoltán a 11. helyen végeztek, a Várkonyi-Azurák páros pedig a 13. helyen. Morvaiék kikésték a rajtjukat egy perccel, aztán meg is kellett állniuk, de ennek ellenére élvezték a szakaszt, az autót pedig egyenesen parádésnak titulálta.
Várkonyi Andi és Azurák Csaba életük elsõ prológján van túl, akik elmondásuk szerint sokkal jobbat kaptak, mint amire számítottak. „Olyan drukk kapott el a rajt elõtt, mint mikor a belgyógyászat szigorlatra készültem.” – kezdte Andi a beszámolóját – „Amikor beültünk az autóba, akkor ez az izgalom elmúlt és nagyon élveztük a versenyt. Csaba mondta, hogy menjek lassan, mert az a biztos. Balázs aggódott értünk, hogy esetleg kikötünk az árokba, de szerencsére ilyen nem történt velünk. Egyszer eltévedtünk, meg túlmentünk egy kanyaron, amikor vissza kellett tolatnunk, de ettõl eltekintve nagyon jól sikerült a prológ.”
„A pódium elõtt aggódtunk egy kicsit, hogy vajon fel tudunk-e rá állni, és ha igen, akkor vajon melyik polgármestert ütjük el. Az itiner még nem országos cimborám, de már elkezdtünk ismerkedni. Végül is két percet hagytunk csak ott a pályán egy eltévedés miatt, de a profik azt mondják, hogy az nagyon jónak számít. Egy zûrünk volt, hogy nem hallottuk egymást Andival és a navigátori tevékenységem nem verbálisan teljesedett ki, hanem mutogattam. Érdeklõdéssel várom a holnapot, már felkészítettek rá, hogy nem lesz könnyû.” – nyilatkozta Azurák Csaba, Várkonyi navigátora.
Ám volt, akinek nem sikerült végigérnie a rövid pályán, Kéry Szilveszter autója, egy Bowler kigyulladt vélhetõleg egy szivárgás következtében. A páros nem is vette észre, hogy lángoló autóval száguldoznak, a nézõk intettek nekik egy kanyarban, hogy baj van. Pár percet csúszott emiatt a rajt, de szerencsére a legénységnek nem esett baja.
Borulás is szerepelt a palettán, az egyik challenges versenyzõ rosszul vett egy kanyart és oldalra dõlt.
Holnap már több dolga lesz a versenyzõknek, négy szelektív szakasz megtétele vár a mezõnyre, összesen 218 versenykilométerrel. A szervezõk felhívták a figyelmet a nehézségekre, sõt, holnap reggel fél nyolckor egy extra eligazítást tartanak a résztvevõknek.