„A CP1-es ellenõrzõpontig nagyon jól haladtunk, utána viszont utolértünk egy motorost, aki fennakadt egy sziklán és nem lehetett megkerülni. Csak úgy tudtunk továbbmenni, hogy a sziklát kiástuk az útból, azonban ez nem várt problémát eredményezett, mert a kiásott szikla után maradt gödör kiszakította a kipufogót, ami késõbb le is szakad. A leszakadt kipufogó miatt a forró kipufogógáz szétégette az autó alján található mûanyag borítást, ezért 20 km-el a CP1 után meg kellett állnunk megnézni, hogy mi ég. Elõször azt hittük, hogy a motorkábel gyulladt ki, de szerencsére annak semmi baja nincsen. Miután visszaültünk az autóba és indultunk volna tovább, akkor vettük észre, hogy az üzemanyag szintjelzõ nullán áll. Megijedtünk, hogy az ütés következtében megsérült a benzincsõ és elfolyt az üzemanyag, de kisebb nyomozás után kiderült, hogy csak a benzinszintmérõ a zárlatos. Megpróbáltatásaink nem értek véget, mert a fõfékhengerbe por került, így a hátralévõ 360 kilométert fék nélkül kellett megtenni. Amint a fékre léptem, azok rögtön blokkoltak, ezért csak a motorféket használva tudtunk lassítani.
90 kilométerre a cél elõtt – két dûne között – egy buggy be volt ragadva a homokba, amit szintén nem lehetett kikerülni, mert olyan mély és süppedõs volt a homok. Próbáltunk tolatni, de ez sem volt jó ötlet, mert abban a pillanatban reccsent egyet a váltó és „elment” a hátramenet a váltóból. Ennek köszönhetõen ezen a szakaszon 1 óra alatt tudtunk átmenni, mert csak a „trepnik” (kerék alá rakják a homokban) segítségével tudtunk elõrehaladni méterrõl-méterre.
Sajnos ezzel még nem ért véget a kálváriánk, mert 40 kilométerre a céltól elszakadt az ékszíj is. Ezt ugyan sikerült kicserélni, de utána elkezdett melegedni a motor, ezért csak nagyon óvatosan tudtunk haladni.”
A Darázsi/Tagai/Szalai trió tegnap elég késõn tudott csak nekivágni a szakasznak és még 400 kilométerre voltak a céltól, mikor besötétedett. A látási viszonyokat nem csak a sötét, hanem a homokvihar és az eleredõ esõ is csökkentette. A csapat a kamionnal több dûnébe is „beleesett”, de szerencsére sem a versenyzõknek, sem a kamionnak nincsen semmi baja.
Már „csak” 1,5 órára voltak a céltól, mikor egy katlanban ragadtak, ahol két kamion és több autó is „beásta” magát. A rossz látási viszonyok és a nehéz terep miatt az egység úgy döntött, hogy nem próbálnak meg átvergõdni a katlanon, így ott várják meg amíg kivilágosodik. Hajnalban 8-10 kamionnal és autóval együtt konvojban indultak el a cél felé, így 18 óra alatt és 700 liter üzemanyag felhasználásával sikerült teljesíteniük a 660 kilométeres embert és gépet próbáló szakaszt.
A legfrissebb információk szerint a versenybizottság törölte a mai szakaszt, mert a mezõny kétharmada még kint van a pályán. Tehát a mai teljes szakaszt összekötõként teljesíti a mezõny.