Rövid, de velõs bemelegítõ szakaszon van túl a tereprali országos bajnokság mezõnye, amely ezen a hét végén Hajdúszoboszló környékén száguld.
Az Aqua Palace-kupa rendezõi a nyitó napra egy 8.8 kilométeres szelektív szakaszt írtak elõ az autósoknak és motorosoknak. Aki járatos a sportágban, tudja, hogy egy ilyen rövid szakaszon nyerni nem lehet, veszíteni viszont annál többet – a szombati rajtsorrend szempontjából viszont fontos volt a szelektív, úgyhogy azért nyomni kellett a gázt.
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László ráhangolódásnak szánta a szakaszt, amelyen a második helyet szerezte meg, mindössze 3 másodperccel lemaradva az egyik legfõbb riválisa, Korda Erik mögött, megelõzve viszont a Dakar-király Stéphane Peterhansel korábbi Mitsubishijével száguldó román Costel Casuneanut.
„Ritmusos, jó pálya volt egy kis meglepetéssel, ami nem is volt akkora meglepetés, mert a szuperspeciálist be lehetett járni, így azután tudtuk, nagyjából mire számíthatunk. Ez normál esetben nincs így, hiszen a terepraliban titkosak a pályák, csak reggelente kapjuk meg az útvonaltervet, de most jól jött, mert nem kockáztattunk fölöslegesen. Az elsõ napra pont jó volt ez a szakasz: bemelegítettünk az éles versenyre. Tudtunk volna egy kicsit gyorsabban is menni, de nem akartam kockáztatni. Az igazi küzdelem úgyis csak szombaton kezdõdik…” – mondta az Opel Antara RR-rel száguldó Szalay, aki azért azt is hozzátette: jó érzés volt újra versenyautóban, versenykörülmények között ülni. Már hiányzott – hosszú volt a téli szünet.
Ugyanígy érezte Várkonyi Andrea is, aki Laklóth Aladárral az oldalán, vadonatúj festésû, „csajos” autóval állt oda a rajthoz. Az új dizájnhoz Andi mosolyogva csak annyit fûzött hozzá: a külsõ egészen más, mint a belsõ, hiszen õ egyáltalán nem csajos. Maradjunk annyiban, errõl a szervizparkban azért más a vélemény, de tény, a gyönyörû híradós nem a legnõiesebb sportágat választotta ki magának – férfiak uralta mezõnyben méreti meg magát.
„Olyan volt, mint amikor a higanyos hõmérõben felszökik a higany. A rajt elõtt lassan vánszorogtak az órák, ám amikor ott álltunk, és a sportbíró visszaszámolt, az adrenalinunk elérte a megfelelõ szintet. Az elsõ szakasz jó volt, élveztem, kellett ahhoz, hogy visszarázódjunk a versenytempóba. A sáron simán átment az autónk, talán annak köszönhetõen is, hogy nem olyan nehéz, mint a nagyoké” – foglalta össze az elsõ nap történéseit Várkonyi Andrea.
Érdekesség az elsõ nappal kapcsolatban, hogy Hajdúszoboszló térségében egyre nagyobb népszerûségnek örvend a sportág: a környezõ városokban és falvakban rajzversenyt hirdettek az iskolásoknak, és hatalmas volt az aktivitás: körülbelül kétszáz rajz és festmény érkezett – mind-mind tele gyönyörû, színes terepjárókkal.
Így születnek a rajongók…
AQUA PALACE-KUPA, AZ OB 1. FUTAMA, HAJDÚSZOBOSZLÓ
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után: 1. Korda Erik, Tóth György (Magyar Motorsport, Nissan Pickup) 5:30, 2. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 3 másodperc hátrány, 3. Costel Casuneanu, Maurilio Zani (román, Mitsubishi Pajero) 13 mp h., …9. Várkonyi Andrea, Laklóth Aladár (Opel Dakar Team, Opel Antara) 2:29 perc h.