A Szalay Dakar Team pénteken délelõtt sajtótájékoztatót tartott, amelyen többek között a csapat fõ támogatója, az Opel Magyarország vezetõi értékelték a csapat idei teljesítményét.
Wolf Károly vezérigazgató „szupernek” nevezte a fejlõdést, amelyen a csapat egy év alatt átesett (a 2004-ben elért 52. helyezéshez képest az idei Dakaron megszerzett 21. pozíció valóban látványos elõrelépés), a csapattagokat pedig korrekt, vagány sportembereknek, akik minden egyes viadalon „odateszik” magukat a siker érdekében. A vezérigazgató annyit árult el a jövrõl, hogy már megkezdték a tárgyalásokat, mert egy ilyen gyümölcsözõ együttmûködést muszáj tovább folytatni.
Balogh György marketingigazgató a Dakar-rali sohasem látott népszerûségérõl
beszélt, és arról, hogy minden márka keresi azt a területet, ahol leteheti a névjegyét. Az Opel ezt a terepraliban találta meg, és valószínûleg hamarosan lesz egy olyan új modellje is a márkának, amelyet Szalayék – immár nagyobb európai hírverés mellett – kipróbálhatnak a sivatagban. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Opel hosszú távra tervez a terepraliban és hosszú távra tervezi az gyüttmûködését Szalayékkal is.
Szalay Balázs elmondta: a magyar csapat (és ezen nemcsak a saját alakulatát értette, hanem a komplett magyar különítményt) sokkal profibban dolgozott és sokkal meggyõzõbb eredményeket ért el, mint az utóbbi években. Ez a tapasztalat mellett (egyikük sem elõször járt a homokdûnék között) a felkészültségnek és az egyre javuló szervizháttérnek köszönhetõ.
„Elégedett vagyok a huszonegyedik helyezéssel, de nem állunk meg, nem elégszünk meg ennyivel – mondta Szalay Balázs, aki külön kiemelte a versenykamion legénységének bravúros teljesítményét is. – Tovább fejlesztjük az autót és megpróbálunk elõrébb kerülni a nemzetközi élmezõnyben.”
A Dakar-ralin eddig hétszer induló és a távot háromszor teljesítõ pilóta azt is elmondta, az idény elején a csapat sprint Világkupa és Európa-kupa viadalokon indul (Italian Baja, Portugál Baja, Spanyol Baja), hosszabb megméretés a Török-rali, valamint az idény végén az Egyiptom-rali lesz.
Ezeken a viadalokon kívül a csapat rajthoz áll jó néhány magyar bajnoki viadalon is, hogy a következô Dakarra tökéletes állapotban érkezzen meg az Opel terepjáró.